مدیر عملیات تولید فلات قاره:

تولید روزانه نفت فلات قاره به 830 هزار بشکه افزایش می یابد

(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶) ۱۹:۴۶

با بالفعل کردن میادین بالقوه تولید روزانه نفت در شرکت فلات قاره به 830 هزار بشکه می رسد.

مهر - مدیرعملیات تولید شرکت نفت فلات قاره با بیان این مطلب گفت: رسیدن به تولید 780 هزار بشکه در روز و افزایش آن به 800 تا 830 هزار بشکه از مهمترین برنامه های این شرکت محسوب می شود.

غلامعباس جوکار افزود: توسعه و افزایش تولید از میادین هندیجان به 50 هزاربشکه ، میدان رسالت از 8 به 46 هزار بشکه از برنامه هایی است که برای افزایش تولید شرکت نفت فلات قاره صورت می گیرد. وی تصریح کرد: شرکت نفت فلات قاره دارای میادین بالقوه ای است که باید برای رسیدن به هدف افزایش تولید آنها را به بالفعل تبدیل کرد.

جوکار همچنین درباره وضعیت کنونی میادین سروش و نوروز گفت: درحال حاضر از این میادین روزانه 170 تا 180 هزار بشکه نفت تولید می شود و برای صادرات آن با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی درپاسخ به سئوالی درباره وضعیت تزریق گاز و آب به میدان درود 3 گفت: تزریق همزمان آب و گاز به میدان درود سه برای اولین بار صورت می گیرد اما باید موقعیت تزریق توامان آب و گاز برای میادین دریایی بسیارقابل دسترس تر است.

وی افزود: به عنوان مثال در میادین خشکی که گاز به میزان فراوان است فاصله با دریا زیاد بوده درنتیجه فقط تزریق گاز صورت می گیرد اما در میادین دریایی هم گاز و هم آب در دسترس است. برهمین اساس، برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی در فلات قاره با توجه به خصوصیات مخزن تزریق آب و گاز توامان صورت می گیرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید