سرمایه‌گذاری 53میلیارد دلاری شرکت‌های نفتی در میادین گویان-سورینام

(یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸) ۱۰:۰۲

شرکت‌های نفتی در یک برنامه 10 ساله قصد دارند تا نزدیک به 50 میلیارد دلار در میادین نفتی گویان-سورینام سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از Rystad Energy-اکتشافات اخیر منابع زیادی از نفت خام را در حوزه گویان-سورینام(Guyana-Suriname) نشان می‌دهند و این در حالی است که شرکت‌های نفتی به دنبال آن هستند که در آینده نزدیک به 53 میلیارد دلار در بلوک نفتی گویان،Stabroek، هزینه کنند.
میزان نفت قابل استحصال این منطقه 8 میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود که شرکت‌های نفتی را به سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق می‌کند. پیش بینی می‌شود میدان نفتی لیزا (Liza) در این بلوک نفتی تا سال 2010 نزدیک به 22 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را برای کشور گویان جذب کند و شرکت اگزو موبیل( ExxonMobil) در این بین پیشتاز سرمایه‌گذاری باشد.
شرکت هس( Hess)آمریکا و سی ان او سی چین(CNOOC) با 15 و 12 میلیارد دلار سرمایه‌گذاران میدان نفتی لیزا هستند و توربوت و پایارا نیز میدان نفتی هستند که در کنار این میدان نفتی بیشترین سرمایه‌گذاری را جذب خواهند کرد.
سناریو استحصال از میدان نفتی لیزا در اقتصاد گویان بازنویسی شده است و برای تحقیقات این میدان در سال 2019 بیش از 3 میلیارد دلار هزینه شده است.

کشورهای گویان و سورینام هم مرز با کشورهای برزیل و ونزوئلا در قاره آمریکای جنوبی قرار دارند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید