مراسم بزرگداشت آزادسازی خرمشهر

دکتر رضوی: نیروهای شاغل در پارس جنوبی متاثر از روحیات معنوی زمان دفاع مقدس به حماسه آفرینی در منطقه ویژه مشغولند

(سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶) ۱۵:۳۰

اکنون پارس جنوبی با برنامه‌ریزی انجام شده، ایران را به قدرت اقتصادی جهان تبدیل کرده و نیروهای شاغل در آن متاثر از روحیات معنوی زمان دفاع مقدس به حماسه آفرینی مشغولند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، دکتر سید عبدالجلیل رضوی در آستانه روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: آزادی خرمشهر همه معادلات دشمن را به هم زد و توکل به خدا را در دل ایرانیان برای همیشه زنده کرد.
وی افزود: ایران در شرایطی به پیروزی در خرمشهر نایل شد که آمادگی و تاکتیک کامل نظامی به دست نیاورده بود، اما با این حال با اتکا به ایمان جوانان جهانیان را متعجب کرد.
وی که 40 ماه سابقه حضور در جبهه را دارد، تصریح کرد: متخصصان و کارگران و مدیران در پارس جنوبی با عشق به معنویت و الهام گرفته از زمان فتح خرمشهر به تلاش و کوشش مشغولند.
رضوی با اشاره به برگزاری این گونه از مراسم‌ها ابراز امیدواری کرد که یاد دلاورمردانی همچون جهان آرا همیشه در دل ها زنده بماند.
پدر شهید محمد جهان آرا نیز که یکی از مهمانان ویژه این مراسم بود، در سخنانی خاطرات فرزندان خود در زمان اسارت را بازگو کرد.
جهان آرا گفت: دارای 8 پسر و 5 دختر هستم که همگی انها به نوعی در مبازره با رژیم بعثی و همچنین دوران قبل از انقلاب سختی‌های زیادی کشیدند و بالاخره 3 تا از آنها شهید شدند.
وی به زمان آزادسازی خرمشهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: دشمن از نیروی ایمان جوانان ما غافل بود و در این جنگ شکست خورد
وی همچنین به خصوصیات حسنه انسانی اشاره کرد که اکنون بایستی مورد توجه همه مسوولان قرار گیرد.
گفتنی است امروز 3 شنبه مراسمی به مناسبت فرارسیدن سالروز آزادی خرمشهر با حضور جمع کثیری از مقامات لشکری و نظامی و مدیران و پرسنل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در منطقه ویژه برگزار شد.
سوم خرداد 61 برای مردم ایران یادآور مقاومت ، ایثار و پیروزی در خشانی است که با هدف آزادسازی خرمشهر، انجام شد.
در این عملیات ضمن آزادسازی خرمشهر نیروهای ایرانی توانستند285 دستگاه تانک و نفربر و ده‌ها انبار مهمات و40 فروند هواپیما و 2 فروند هلیکوپتر را به غرامت گیرند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید