غرق شدن کشتی اماراتی در محدوده سکوهای پارس جنوبی/ هیچ آسیبی به سکوهای پارس جنوبی وارد نشده است

(پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰) ۱۱:۴۲

مدیر ایمنی ،بهداشت ،محیط زیست،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه پارس با بیان اینکه یک کشتی اماراتی در محدوده سکوهای پارس جنوبی غرق شده است گفت: هیچ آسیبی به سکوهای پارس جنوبی وارد نشده است و تولید گاز در این سکوها در وضعیت پایدار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس ، ابراهیم غریبی با بیان اینکه کشتی اماراتی از نوع باری و حامل کانتینر و خودرو بوده است گفت:این کشتی که از امارات به سمت عراق در حال حرکت بود که در ساعت ٣:٤٠ صبح امروز با اعلام پیام اضطراری به واحدهای نزدیک ،بلافاصله در ساعت٣:٥٥ دو فروند ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی از بندر دیر  و عسلویه و تعدادی یدک کش به موقعیت مورد نظر اعزام و عملیات امداد و نجات آ‎غاز شد.

مدیر ایمنی ،بهداشت ،محیط زیست،پدافند غیر عامل و مدیریت بحران ادامه داد: در این حادثه هیچگونه آسیبی به سکوهای پارس جنوبی وارد نشده است و تولید گاز در این سکوها در حال پایدار قرار دارد.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع از وقوع  حادثه کلیه تمهیدات ایمنی به منظور عدم برخورد  به سکوها اندیشیده شد که در نهایت راس ساعت 10 صبح امروز کشتی یاد شده در نزدیکی سکوی  14c پارس جنوبی غرق شد که در حال حاضر عملیات امداد و نجات برای یافتن سرنشینان کشتی اماراتی ادامه دارد.

غریبی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نقش ویژه ای در مدیریت حادثه و نجات مصدومان داشتند که در این زمینه نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید