تمایل ترکیه به خرید سهام پتروشیمی اردبیل

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶) ۰۸:۴۴

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی اردبیل از امضای تفاهم نامه اولیه با یک شرکت ترک برای سهامدار شدن در مجتمع پتروشیمی اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، مهندس سید محمد حسین زینلی افزود: این شرکت ترکیه ای تمایل دارد که در اجرای پروژه پتروشیمی اردبیل سهام دار شود و در این خصوص مذاکرات اولیه انجام شده است و پیگیری روند کار ادامه دارد.

وی همچنین در خصوص تامین خوراک مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی تصریح کرد: قرارداد مربوط به این کار با شرکت ملی گاز انجام شده است و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

مهندس زینلی ادامه داد: برای انتخاب و خرید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی نیز مذاکرات آغاز شده و در حال انتخاب پیمانکار تامین تجهیزات و ماشین آلات هستیم.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی اردبیل خاطرنشان کرد: نحوه تامین ماشین آلات و تجهیزات این مجتمع پتروشیمی نیز مانند سایر مجتمع ها به این صورت است که 35 درصد از ماشین آلات و تجهیزات از داخل کشور تهیه می شود و بقیه از خارج کشور خریداری خواهد شد.

وی همچنین توضیح داد: پیمانکار ساخت و اجرای این مجتمع پتروشیمی نیز هنوز انتخاب نشده و این کار در چند ماه آینده انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این طرح در زمینی به وسعت 53 هکتار در 17 کیلومتری جاده اردبیل به خلخال در حوزه بخش هیر واقع شده است. میزان تولید سالانه این مجتمع پتروشیمی یک میلیون و 100 هزار تن اوره و 600 هزار تن آمونیاک  و قرار است این طرح ظرف مدت 36 ماه به بهره برداری برسد.

بر پایه این گزارش، سرمایه‌گذار شرکت پتروشیمی اردبیل، شرکت پتروشیمی اراک است و منابع تامین فناوری، ماشین آلات و تجهیزات این طرح به صورت عمده از کشورهای اروپای غربی مانند هلند، ایتالیا و انگلیس تامین خواهد شد.

سرمایه‌گذاری ارزی این طرح نیز 370 میلیون دلار برآورد شده است که در مجموع سرمایه‌گذاری کل طرح به صورت ارزی و ریالی 4 هزار و 800 میلیارد ریال خواهد بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید