احداث یک پالایشگاه و 4 واحد پتروشیمی در استان کرمان

(شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۶) ۲۰:۰۰

هم زمان با تامین خوراک 4 مجتمع پتروشیمی در استان کرمان، مجوز احداث یک پالایشگاه در این استان با سهم 30 در صدی وزارت نفت صادر می‌‏شود.

ایلنا - وزارت نفت با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌‏ریزی کشور و با رعایت مقررات قانونی نسبت به تامین یک میلیون و 800 هزار تن گاز اتیلن برای خط لوله انتقال گاز و تامین خوراک و احداث چهار واحد پتروشیمی در استان به شرح زیر توسط بخش غیر دولتی طی سال‌‏های 1390 تا 1393 موظف شده است.
گفتنی است، ‌‏واحد پی وی سی جیرفت به ظرفیت 600 هزار تن واحد پلی اتیلن بم به ظرفیت 300 هزار تن، واحد پی وی سی بردسیر به ظرفیت 300 هزار تن، واحد پی وی سی بافت به ظرفیت 600 هزار تن، طبق موافقت هیات وزیران باید از سوی بخش غیر دولتی طی سال‌‏های 1390 تا 1393 ایجاد شود.
این گزارش حاکی است؛ مجوز برای ایجاد پالایشگاه در شهر کرمان از طریق سرمایه‌‏گذاری بخش غیر دولتی و مشارکت وزارت نفت به میزان 30 درصد صادر می‌‏شود.
همچنین، انجام مطالعه امکان سنجی گازرسانی به شهر بم از مسیر ماهان در سال 86، تامین 2 میلیون مترمکعب سوخت تا پایان برنامه چهارم و از سال 1391 به بعد 14 میلیون مترمکعب دیگر برای نیروگاه‌‏های یک هزار مگاواتی کهنوج و سیرجان، احداث 2 باب پارکینگ نفتکش در شهرهای کرمان و رفسنجان، تکمیل 2 دستگاه منبع ذخیره‌‏سازی، 20 میلیون لیتری فرآورده‌‏های نفتی در انبار نفت در دست اجرای رفسنجان از دیگر اقداماتی است که باید از سوی وزارت نفت به انجام برسد.
به گزارش نشریه برنامه، انجام مطالعه و جابجایی انبار نفت کرمان به خارج از شهر در صورت واگذاری زمین توسط استان تا پایان برنامه چهارم و اختصاص مبلغ 42 میلیارد ریال برای احداث 14 سالن ورزشی در استان در سال 86 از دیگر اقدامات وزارت نفت است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید