مجری طرح بندر و تاسیسات روی بندر پتروشیمی پارس:

تمام اسکله‌های بندر پتروشیمی پارس آماده بهره‌برداری است

(شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶) ۱۰:۱۶

مجری طرح بندر و تاسیسات روی بندر پتروشیمی پارس اعلام کرد: عملیات اجرایی تمامی اسکله های بندر پتروشیمی پارس به پایان رسیده است و بیشتر اسکله‌های این بندر آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، مهندس همایون صدر گفت: هم‌اکنون در اسکله 8 و 9 بندر پتروشیمی پارس طرح توسعه‌ای در حال اجرا و بلوک‌های آن در حال ساخت است که تا 2 ماه آینده پایان خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: اسکله‌های 7 و 13 بندر پتروشیمی پارس نیز اسکله‌های کانتینری است و هم اکنون جرثقیل‌ها و شیپ لودرها (بارکننده‌های محصولات به کشتی) در آنها نصب شده و این دو اسکله که مخصوص صادرات جامدات است نیز آماده بهره‌برداری است.

صدر یادآور شد: همچنین اسکله‌های 1 و 2 بندر پتروشیمی پارس متعلق به فاز 2 طرح‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آماده بهره‌برداری است، اما بهره‌برداری از آن منوط به بهره‌برداری از فاز 2 طرح های پتروشیمی است.

مجری طرح بندر و تاسیسات روی بندر پتروشیمی پارس تاکید کرد: از ابتدای امسال حدود 200 هزار تن متانول از اسکله 5 و حدود 40 تا 50 هزار تن از محصولات مجتمع پتروشیمی برزویه از همین اسکله صادر شده است و همچنین صادرات ال‌ان‌جی فاز 4 و 5 میدان‌های گازی پارس جنوبی از اسکله 14 و 25 هزار تن آمونیاک نیز از همین اسکله صورت گرفته که بیشتر صادرات به کشورهای اسکاندیناوی، کانادا، نروژ، سوئد، چین و کره بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین هر 15 تا 18 روز یک بار یک کشتی 50 هزار تن از ال ان جی فاز 4 و 5 میدان های گاز ی پارس جنوبی را بار کرده و صادر می کند.

صدر عنوان کرد: همچنین تاکنون دو محموله به این بندر وارد شده است که موارد لازم پتروشیمی برزویه را برای راه‌اندازی به همراه داشته و حدود یک ماه و نیم پیش انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بندر پتروشیمی پارس به منظور تسهیل صادرات و واردات مواد خام تولیدی واحدهای پتروشیمی و فازهای گازی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، با ظرفیت تخلیه و بارگیری همزمان 3 کشتی و 15 اسکله توقف ناوگان باربری دریایی ساخته شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید