محصولات اصلی پتروشیمی برزویه به تولید رسید

(پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۶) ۲۱:۴۳

با راه اندازی واحدهای 300 و 350 مجتمع پتروشیمی برزویه (واحدهای تولید آروماتیک)، حلقه تولید تجاری در این مجتمع تکمیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نقل از روابط عمومی مجتمع پتروشیمی برزویه، محصولات اصلی این مجتمع شامل پارازایلین، ارتوایلین و بنزن در حال حاضر با مشخصات استاندارد صادرات جهانی در حال تولید است.
این مجتمع تا کنون 101 هزار تن محصولات تولیدی خود را در هشت محموله شامل برش سنگین هیدروکربن، مخلوط نفتا و رافینیت، مخلوط زایلین ها صادر کرده و LPG تولیدی خود را نیز به پتروشیمی پارس ارسال کرده است.
گفتنی است، مجتمع پتروشیمی برزویه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات آروماتیک جهان به شمار می رود و در آستانه بهره برداری رسمی قرار دارد.
با بهره برداری از این مجتمع، سالانه یک میلیون و 280 هزار تن محصولات اصلی شامل پارازیلین، ارتوزایلین و بنزن و همچنین سه میلیون و 178 هزار تن محصولات فرعی شامل هیدروکربن های سبک و سنگین، برش پنتان، رافینیت و گاز مایع تولید می شود.
محصولات تولیدی این مجتمع نیز مواد اولیه تولیدی پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگها، رزینها، بطری های یکبار مصرف، ترکیبات دارویی و سموم دفع آفات است.
پتروشیمی برزویه اواخر سال 1379 شورع به کار کرد و در حال حاضر آماده بهره برداری است.
این واحد پتروشیمی 5/4 میلیون تن میعانات گازی را از فازهای 1، 2 و 3 پارس جنوبی دریافت کرده و محصولات متنوعی تولید می کند و در محور تولید آروماتیک، چهارمین پتروشیمی برتر جهان محسوب می شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید