مدیرعامل شرکت مهندسی، نصب و نگهداری کارخانجات پتروشیمی:

راه‌اندازی پتروشیمی مهر 3 ماه زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده

(سه شنبه ۵ تیر ۱۳۸۶) ۰۰:۴۵

در تلاشیم تا زمان 24 ماه ساخت و راه‌اندازی واحد HDPE (پلی اتیلن سنگین) با ظرفیت سیصد هزار تنی پتروشیمی مهر را تا سه ماه کاهش دهیم.

ایسنا - ایرج مسروری - مدیر عامل شرکت مهندسی، نصب و نگهداری کارخانجات پتروشیمی (رامپکو) -  با بیان این مطلب افزود: شرکت ما در عسلویه در سه بخش فعالیت می کند؛ اولا در زمینه طراحی و ساخت که به صورت مشارکت با شرکت میتسویی ژاپن یک واحد HDPE سیصد هزار تنی را به صورت EPC برای پتروشیمی مهر انجام می‌دهیم. پیشرفت آن بالغ بر 50 درصد است و از زمان شروع قرارداد طبق برنامه پیشرفت داشته است و تاخیر شش ماهه‌ای که در پتروشیمی مهر مطرح شده، صحت ندارد.

وی در خصوص فعالیت های دیگر شرکت رامپکو تشریح کرد: دومین بخش فعالیتها، پروه‌های تعمیرات است که توسط رامپکو با شرکتهای زیرمجموعه در منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود که در بعضی از رشته‌ها مانند ماشین‌آلات دوار و ابزار دقیق کار تخصصی انجام می‌دهیم و در بعضی از واحدها مانند پتروشیمی مبین کلیه کارهای تعمیراتی به وسیله این شرکت انجام می‌پذیرد.

به گفته او، از جمله دیگر فعالیتهای تعمیراتی کارگاه تعمیراتی پتروشیمی در عسلویه است که یک کارگاه مرکزی مجهز به انواع ماشین آلات برای انجام کارهای تعمیراتی واحدهای تولیدي منطقه است که به صورت مشترک با دو شرکت فرانسوی اداره می‌شود و حدودا یک ماه است که این کارگاه راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات و سرویس‌های تعمیراتی به واحدهاست.

مسروری اظهار کرد: تامین کالا از دیگر فعالیتهای شرکتهای رامپکو است که تامین قطعات فازهای یک تا پنج پارس جنوبی و سایر پروژه‌ها را از خارج از کشور انجام می‌دهیم و برای انجام آن در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، کره وامارات متحده عربی دفاتر تدارکاتی داریم.

وی درخصوص سایر پروژه‌های در دست انجام رامپکو اظهار کرد: انجام نصب قطعه دوم خط اتیلن غرب را عهده دار هستیم که اخیرا شروع شده است و حدود 10 درصد پیشرفت داشته است.

او اضافه کرد: پروژه خطوط لوله آبادان به ماهشهر از دیگر کارهای در دست اقدام است که از دو ماه قبل آغاز شده و پیشرفت نسبتا خوبی داشته است. ساخت برج ایزوماکس پالایشگاه تهران نیز به پایان رسیده و نصب شده است.

شرکت مهندسی، نصب و نگهداری کارخانجات صنایع پتروشیمی مجموعه‌ای است از شرکتهای تخصصی در زمینه‌های مختلف مهندسی، تامین کالا، ساخت و نصب واحدها، تعمیرات مجتمع‌های تولیدی و راه‌اندازی آنها، عملیات نصب تجهیزات سنگین و خدمات برق، ماشین آلات دوار و ابزار دقیق تشکیل شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت رامپکو در مجموعه این شرکتها در حال حاضر بالغ بر پنج هزار نفر مشغول به کار هستند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید