8ماه فعالیت بدون حادثه در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی

(شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶) ۱۸:۰۹

حدود هشت ماه است بدون حادثه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم و به دنبال ایجاد یک فرهنگ ایمنی به صورت گروهی و دسته جمعی در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، احمد مهدی پور رئیس ایمنی و آتش نشانی فازهای 4 و 5 پارس جنوبی در مجتمع گازی پارس جنوبی درباره بخش HSE (بهداشت ، ایمنی و محیط زیست) این دو فاز اظهار کرد: در بخش آمار حوادث و تلفات طبق استانداردهای سازمان OGP (باشگاه بین المللی تولیدات نفت و گاز) عمل می‌کنیم. با توجه به اینکه پالایشگاه‌های گازی از پرخطرترین صنایع هستند، مهم‌ترین هدف در بخش ایمنی، به صفر رساندن حوادث است.

 وی با بیان اینکه دربخش محیط زیست باید از آلودگی‌های محیطی را کم کنیم، خاطرنشان کرد: از آنجا که مواد شیمیایی در پالایشگاه‌ها به میزان زیاد ایجاد می‌شود، تلاش می‌کنیم آلاینده‌ها را به حداقل برسانیم؛ در بحث بهداشت نیزسلامتی کارکنان مدنظر قرار دارد.

مهدی پور به نظارت این مدیریت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های ایمنی عملیات اشاره و یادآوری کرد: این دستورالعمل‌ها با نمونه‌های خارجی مطابقت می‌کند. در این بخش از سیستم "مجوز کار" برای رعایت استانداردهای ایمنی استفاده می‌شود.
به گفته وی از سال گذشته کمیته تخصصی ایمنی و‌آتش نشانی با هدف بررسی دستورالعمل‌های ایمنی در فازهای 4 و 5 مجتمع گازی پارس جنوبی ایجاد شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طراحی پالایشگاه براساس استانداردهای جهانی محیط زیست انجام شده است، تصریح کرد: تصفیه فاضلاب‌ها و میزان آلاینده‌های خروجی از پالایشگاه مطابق طراحی‌های بین‌المللی است. همچنین تلاش می‌شود انتشار گازهای اسیدی یا دارای گوگرد از حد استانداردهای متداول بیشتر نشود.

وی به گذراندن دوره H2S برای تمامی کسانی که وارد تاسیسات پالایشگاه می‌شوند، اشاره کرد و افزود: علاوه بر این دوره که جزو مقررات پالایشگاه است، هر سه تا چهار ماه یک بار دوره یادآوری آموزشی ایمنی برای همه افراد تشکیل می‌شود. دربخش آمادگی نیروها برای شرایط اضطراری، تمرینات هفتگی برگزار می‌شود. در این زمینه تمرین مدیریت بحران CMCD نیز هر دو سه ماه یکبار برای روسای واحدها تشکیل می‌شود.

رئیس ایمنی و آتش نشانی فازهای 4 و 5 پارس جنوبی در مجتمع گازی پارس جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: روزهای جمعه ساعت 11 ظهر، زنگ عمومی در پالایشگاه به صدا در می‌آید تا نیروهای فعال با ترک محل کار خود، آمادگی لازم برای شرایط اضطراری را پیدا کنند. همچنین گاهی تمرین‌های اتفاقی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عمرانی خو مسوول خدمات اداری فازهای 4 و 5 میدان گازی پارس جنوبی که مسول استخدام نیروی انسانی فازهای 8و 7 و 6 و 10 و 9 نیز هست، توضیح داد: در فاز 9 و 10 قرار بود 611 نفر (350 متخصص فنی و مهندسی و بقیه در سطح کاردانی) استخدام شوند که تاکنون جذب 408 نفر انجام شده است.

وی افزود: این تعداد نیروی استخدام شده در حال گذران دوره‌های آموزشی زبان و کامپیوتر هستد که از حدود 10 هفته پیش آغاز شده است، همچنین مصوبه 50 درصد جذب نیروی بومی استان بوشهر نیز در نظر گرفته شده که 160 نفر از افراد جذب شده مربوط به استان بوشهر هستند.

عمرانی خو در خصوص آموزش پیش از استخدام نیروهای انسانی گفت: 15 هفته آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر به عنوان دوره عمومی و گذراندن دوره تخصصی کامل از جمله این آموزش‌هاست که پس از آموزش هشت یا 9 ماهه افراد به فازهای یک تا 10 پارس جنوبی جهت گذراندن دوره هایOJT ( آشنایی با کار) معرفی می شوند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید