فردا افتتاح می شود:

مجتمع پتروشیمی برزویه؛ بزرگ‌ترین آروماتیک جهان

(یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶) ۲۳:۵۰

فردا با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه)، مجتمع پتروشیمی برزویه - مجری طرح آروماتیک چهارم - به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پتروشیمی بروزیه که بزرگترین واحد آرماتیک جهان محسوب می‌شود، سالانه 4.5 میلیون تن تولید خواهد داشت که در این میان یک میلیون و ‌٢٨٠ هزار تن در سال شامل محصولات اصلی پارازایلین، بنزن و اتوزایلین است و سه میلیون و ‌١٧٨ هزار تن محصول فرعی از قبیل محصولات سنگین اروماتیک سنگین، رافینیت، محصولات سبک، گاز مایع و پنتان خواهد بود.

گفتنی است، خوراک این مجتمع میعانات گازی و بنزین پیرولیز است که به‌ترتیب، از پارس جنوبی و پتروشیمی جم تهیه خواهند شد.

دانش فنی واحد آروماتیک چهارم در اختیار شرکتهای ISP فرانسه و توره ژاپن است و کنسرسیوم مهندسی و خرید تجهیزات (EP) را شرکت ایرانی ساوه، تویو و ال جی از ژاپن و کره برعهده دارند.

لازم به ذکر است، در میان سایر واحدهای آروماتیکی کشور، پتروشیمی بزرویه، سالانه یک میلیون و ‌٢٨٠ هزار تن محصولات اصلی در رتبه اول و آروماتیک سوم (پتروشیمی بوعلی سینا)، آروماتیک دوم (بندر امام (ره)) و آروماتیک اول (پتروشیمی اصفهان) در این زمینه با تولید ‌٦١٠، ‌٣٧٠ و ‌٢٠٠ هزار تن در سال در رده‌های بعدی قرار دارند.

بنا بر این گزارش، فردا با حضور رییس جمهوری کشورمان، کلنگ‌زنی واحد یک میلیون تنی متانول ایران و ونزوئلا و نیز فازهای ‌١٥ و ‌١٦ پارس جنوبی نیز انجام خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید