الفین پنجم به پیشرفت 87 درصدی رسید

(دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶) ۱۶:۳۱

پیشرفت کلی طرح الفین پنجم- اتیلن عسلویه واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا ابتدای تیرماه به بیش از ‌٨٧ درصد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، طرح اتیلن عسلویه به عنوان بخشی از الفین خارگ در اسفند ‌٨٤ به شرکت پتروشیمی مروارید در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واگذار شد. خوراک این طرح اتان است که به میزان ‌٦٥٠ هزار تن در سال از پارس جنوبی تامین خواهد شد.

این طرح پس از بهره برداری تا پایان سال ‌١٣٨٧ قرار است ‌٥٠٠ هزار تن اتیلن تولید کند که به خط لوله اتیلن غرب تزریق خواهد شد.

این طرح که با هدف اشتغال و انتقال دانش فنی، افزایش ارزش افزوده، و بالا رفتن سطح توانمندی های داخلی، ارزآوری اجرا می شود، هم اکنون در بخش لیسانس و طراحی مهندسی ‌٩١/٩٩ درصد، تدارکات و امور کالا ‌٩٥/٩٨ درصد، سیویل و ساختمان‌٩٢/٨٧ درصد و فرایند نصب ‌١٢/٤٤ درصد پیشرفت را به خود اختصاص داده است.

صاحب لیسانس و پیمانکار مهندسی اصولی طرح الفین پنجم- اتیلن عسلویه شرکت تکنیپ فرانسه، پیمانکار مهندسی تفصیلی و تدارکات و خرید تجهیزات شرکت نارگان و پیمانکار سیویل و نصب و راه اندازی به ترتیب شرکت راه ساحل و دریا ساحل بر عهده دارند.

گفتنی است، پتروشیمی مروارید (الفین پنجم ) که سالانه ‌٥٠٠ هزار تن اتیلن تولید خواهد کرد، به دلیل تاخیر در طرح NGL خارگ برای تهیه خوراک مجتمع، از خارگ به عسلویه انتقال داده شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید