قرارداد ساخت دو دستگاه دکل حفاری در پارس جنوبی امضا شد

(یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶) ۱۳:۱۳

قرارداد ساخت دو دستگاه دکل حفاری بین شرکت های نفت و گاز پارس و صنایع فراساحل (صف) امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ارزش این قرارداد حدود 240 میلیون دلار، معادل 182 میلیون یورو و قرار است در مدت 28 ماه بعد از باز شدن LC در بندرعباس به بهره‌برداری رسد.

ساخت این دکل‌ها در راستای افزایش حلقه‌های چاه در منطقه پارس جنوبی است که از اواخر سال 84 شروع شده و قرار است طی آن تعداد این حلقه‌ها از 85 بر 260 حلقه افزایش پیدا کند.

مناقصه ساخت این دو دکل بین پنج شرکت ایرانی صدرا، ‌فراساحل (صف)، کندوکاو انرژی، پتروآرام، و ایزولکو انجام شد که شرکت صف برای انجام این پروژه برنده شد.

اکبر ترکان مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس درباره هدف ساخت این دکل‌ها در منطقه پارس جنوبی گفت: قیمت دکل‌های حفاری بالاست و در سال‌های آتی نیز روند افزایش قیمت ادامه پیدا می‌کند. بنابراین، ساخت این دکل‌ها برای طرح‌های توسعه‌یی در منطقه پارس جنوبی بسیار ضروری است و پس از اتمام مراحل ساخت برای نگهداری چاه‌های میدان در دوره بهره‌برداری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

وی افزود: قراردادهایی برای اجرای دکل نیز امضا شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به قرارداد بین دو شرکت تاسیسات دریایی و ملی حفاری ایرانی و شرکت داناانرژی و CNPC چین اشاره کرد.

ترکان تصریح کرد: قرارداد طرح‌های توسعه فازهای 22 ،‌ 23 و ‌24 پارس جنوبی نیز برای مناقصه آماده شده‌اند و ظرف شش ماه آینده به امضا خواهد رسید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید