مدیرعامل پتروشیمی‌ ایلام خبر داد:

تامین ارزی الفین 13

(پنج شنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۷:۲۵

مدیرعامل پتروشیمی‌ ایلام گفت: تامین ارزی الفین 13 انجام شده است و امور مربوط به پتروشیمی روند خوبی را طی می‌کند.

ایسنا - داوود فرمهینی فراهانی اعلام کرد: طی اقدامات صورت گرفته گشایش اعتبار اسنادی (LC) مراحل پایانی خود را طی می‌کند و برای پتروشیمی ایلام خبرهای خوشی در راه است.

وی در پاسخ به این سوال که 20 میلیون یورویی که سال گذشته از طرف شرکت ملی پتروشیمی‌ دریافت کردید، صرف انجام چه کارهایی شد؟ گفت: با دریافت این مبلغ آن را صرف ساخت اقلام و اجناس زمان‌بر مربوط به واحد الفین کردیم و به دلیل این که ساخت این اقلام زمان‌بر بوده، آن‌ها را پیش خرید کردیم و از محل همین گشایش اعتبار مابقی آن پرداخت خواهد شد و عملا دو ماه است که سفارش اجناس را به سازنده‌ها داده‌ایم.


پیشرفت 70 درصدی مهندسی واحد الفین

وی با اشاره به این‌که پیشرفت مهندسی واحد الفین حدود 70 درصد بوده است، افزود: پیشرفت فیزیکی طرح نیز در حد همان سفارشاتی است که انجام شده است.


مشکل آب همچنان باقی است

فراهانی در خصوص مشکل کمبود آب پتروشیمی‌ ایلام، خاطرنشان کرد: در این زمینه مسوولان استانداری در حال پیگیری کار‌های مربوط به لوله‌کشی، انتقال آب و کار‌های مربوط به آن هستند و در حال حاضر از آب چاه‌های کنار مجتمع نیاز خود را تامین می‌کنیم.


پیشرفت 45درصدی واحد پلی اتیلن سنگین (HD)

او پیشرفت واحد پلی اتیلن سنگین را 45 درصد عنوان کرد و گفت: فاصله زمانی بین راه‌اندازی دو واحد پلی اتیلن و الفین حدود یک سال و نیم است؛ یعنی واحد HD یک سال و نیم زودتر از واحد الفین به بهره‌برداری می‌رسد، ولی تلاش در کم کردن این فاصله زمانی را داریم و در عین حال نمی‌توانیم این فاصله را به صفر برسانیم.

وی در خصوص نحوه تامین خوراک این واحد نیز گفت: برای دریافت خوراک در هیات مدیره تصویب شد که از خط اتیلن غرب استفاده کنیم، ولی باید امکان‌سنجی در این زمینه انجام شود تلاش می‌کنیم واحد HD خود را به این خط لوله برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد: در این زمینه مطالعاتی صورت گرفته که در طی جلسات با حضور مسوولان خط لوله آن را نهایی خواهیم کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید