رکورد بی‌سابقه 11میلیون و500 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در مجتمع گاز پارس جنوبی

(یکشنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۴:۲۲

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این شرکت در یک رکورد بی سابقه، به 11 میلیون و 500 هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه ناتوان کننده دست یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، همایون شکوه صارمی با اعلام این خبر، دست یافتن به این رکورد را ناشی از استقرار و اجرای دقیق نظام HSE_MS در این مجتمع دانست.

وی اظهار داشت: سخت افزارها و نرم‌افزارهای به‌کار برده شده در نظام HSE_MS در مجتمع گاز پارس جنوبی با تکنولوژی‌های روز دنیا همخوانی دارد و این نظام با دقت بسیار بالا در این مجتمع اجرا می‌شود.

وی تعداد کارکنان رسمی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی را 1800 نفر برشمرد و افزود: بالغ بر سه هزار نفر نیروی پیمانکار نیز برای انجام تعمیرات و خدمات در مجتمع فعالیت می کنند.

شکوه صارمی با تاکید بر این که برای جلوگیری از هرگونه حادثه ای در مجتمع، نظام HSE_MS در سطح نیروهای رسمی و پیمانکاری اجرا می‌شود، تصریح کرد: با استفاده از نرم افزار پیگیری و آنالیز حوادث (IFU ) در سکوهای دریایی و پالایشگاه های مجتمع، فعالیتها به دقت پایش می‌شوند و تمام پالایشگاه‌ها و سکوها گزارش روزانه ارایه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: تمامی کارکنان در زمان جذب، در مرحله نخست موظف به گذراندن دوره آموزش HSE به مدت 120 ساعت هستند و در حین انجام کار نیز به تناسب شغل خود، آموزش‌های مخصوص و لازم به آنها داده می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پیش از این نیز هشت میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه را تجربه کرده بود. لازم به یادآوری است که حادثه ناتوان کننده به حادثه‌ای اطلاق می‌شود که به واسطه بروز آن، فرد بلافاصله بعد از حادثه نتواند به فعالیت بپردازد و حداقل 24 ساعت به استراحت پزشکی نیاز داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 28 فاز پالایشگاه گازی، 25 طرح پتروشیمی و سه واحد "ال ان جی" استقرار خواهد یافت که تاکنون پنج فاز پالایشگاهی و چهار طرح پتروشیمی دراین منطقه به بهره‌برداری رسیده است.
شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در زمان حاضر وظیفه بهره‌برداری و تولید، تعمیر و نگهداری از سکوهای دریایی و فازهای پالایشگاهی یک تا پنج پارس جنوبی را بر عهده دارد که با راه‌اندازی فازهای 6 تا10 و 15تا 18 طرح توسعه پارس جنوبی، بهره برداری از آنها نیز به این شرکت واگذار خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید