کاهش 44 درصدی مصرف بنزین عسلویه در تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته

(چهارشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۲:۲۶

رییس ناحیه عسلویه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: میزان مصرف بنزین در این ناحیه در تیرماه 44 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، ابراهیم عطاری افزود: کل مصرف بنزین در ناحیه عسلویه در تیر امسال دو میلیون و 149 هزار لیتر بوده و این در حالی است که در تیر سال گذشته، سه میلیون و 90 هزار لیتر بنزین در این منطقه مصرف شده است.

وی میزان مصرف بنزین این منطقه در خرداد ماه را دو میلیون و948 هزار لیتر برشمرد و گفت: مصرف بنزین در تیرماه نسبت به خرداد در عسلویه 27 درصد کاهش داشته است.

عطاری مصرف بنزین در خرداد سال گذشته را سه میلیون و 60 هزار لیتر برشمرد و تصریح کرد: میزان مصرف بنزین در خرداد امسال و پیش از آغاز سهمیه‌بندی نسبت به سال گذشته تنها 4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته رییس ناحیه عسلویه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بنزین در این ناحیه عمدتا به مصرف خودروهای حمل و نقلی، قایق‌های صیادی، شناورهای دریایی چوبی و موتورها و ماشین آلات غیر حمل و نقلی می رسد.

عطاری اظهار داشت: سوخت در ناحیه عسلویه از طریق چهار جایگاه عرضه سوخت شامل جایگاه های پازارگاد، بیدخون، زروان پارس جنوبی و چاه مبارک توزیع می شود.

به گفته وی در این ناحیه 48 قایق و شناور صیادی دارای مجوز با قدرت 25 تا 75 اسب بخار وجود دارد که سوخت آنها از طریق سهمیه بندی تامین می شود.

عطاری در ادامه خاطرنشان کرد: میزان سهمیه برای قایق‌ها با موتورهای 25 اسب بخار 35 لیتر در هر روز، موتورهای 40 اسب بخار 50 لیتر، موتورهای 48 و 50 اسب بخار 70 لیتر، موتورهای 55 اسب بخار 80 لیتر و موتورهای 75 اسب بخار 105 لیتر بنزین در هر سرویس دریانوردی 9 ساعته برای صید است.

رییس ناحیه عسلویه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: طبق مقررات به موتور لنج‌های باری چوبی برای هر سفر 40 لیتر و به موتورلنج‌های صیادی برای هر سفر 25 لیتر بنزین برای مصرف تخلیه آب آنها تحویل می شود. گفتنی است، سوخت مصرفی موتورلنج‌ها گازوئیل است.

عطاری از مصرف کنندگان بنزین خواست به هیچ عنوان از بنزینهایی که به صورت غیر قانونی، قاچاق و خارج از سیستم استاندارد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی فروخته می شوند، استفاده نکنند.

وی در توضیح این مطلب گفت: ظروفی که این بنزینها در آنها عرضه می شود آلوده بوده و ممکن است بنزین با نفت سفید و یا هر فرآورده دیگری مخلوط شده باشد.

رییس ناحیه عسلویه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: تنها بنزینی که توسط این شرکت و در جایگاه های عرضه سوخت توزیع می شود، استاندارد و از نظر کیفیت آزمایش شده است و فاقد هرگونه مواد خارجی است.

عطاری با تشکر از مصرف کنندگان در همراهی با دولت در مصرف سوخت از آنها خواست، مصرف سوخت خود را مدیریت کنند.

لازم به ذکر است که عسلویه از توابع شهرستان کنگان در استان بوشهر واقع شده است.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید