توصیه‌های پزشکی برای جلوگیری از گرمازدگی شاغلان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

(شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶) ۱۴:۵۰

با افزایش دما در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، پیشگیری از بیماری‌های شایع در این فصل جدی‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، جانشین درمانگاه سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس با بیان این مطلب گفت: شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به فصل گرم در مناطق گرمسیر، گرمازدگی، اسهال و استفراغ است که با اندکی وقت می‌توان از ابتلای به آنها جلوگیری کرد.

دکتر علی شاه‌آبادی افزود: کارگرانی که به‌مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار می‌گیرند، با اقداماتی می‌توانند از گرمازدگی جلوگیری کنند.

وی گفت: استفاده از کلاه که صورت را نیز بپوشاند، استفاده مکرر از مایعات، چای ولرم، آبمیوه،‌ آب سرد و امثال آن برای جبران آب دفع شده از بدن و جایگزین شدن زمان‌بندی‌شده افراد و کسانی که در معرض نور مستقیم خورشید مشغول کارند از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از گرمازدگی پیشنهاد می‌شود.

 شاه‌آبادی اضافه کرد: اسهال و استفراغ به‌دلیل فساد مواد غذایی از بیماری‌های شایع دیگر است که با دستورالعمل‌های ساده می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

نگهداری مواد غذایی در یخچال حتی به‌مدت کم و گرم کردن دوباره آن، کنترل و نظارت دقیق بر آب و غذا، جدا کردن افراد بیمار با افراد سالم و نوشیدن مایعات برای جایگزین کردن آب دفع شده از بدن و در نهایت در صورت نیاز مراجعه به درمانگاه، راه‌کارهای جلوگیری از شیوع این بیماری‌هاست.

شاه‌آبادی در ادامه از ناکافی بودن سهمیه بنزین اتومبیل‌های دراختیار درمانگاه به‌منظور اعزام بیماران به مراکز درمانی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل فعلی درمانگاه یاد کرد و گفت: آمبولانس‌های موجود چون متعلق به بخش خصوصی است و در اصل آمبولانس نیستند، بنابراین سهمیه سوخت آنها 3.3 لیتر در روز است که برای اعزام بیمار به مراکز درمانی کافی نیست.

وی ادامه داد: البته تاکنون مشکلی در این زمینه به‌وجود نیامده است، اما درصورت بروز، اعزام به مراکز درمانی دیگر با مشکل روبرو می‌شود.

جانشین درمانگاه سازمان منطقه اقتصادی انرژی پارس درباره تجهیزات آمبولانسی این مرکز نیز گفت: دو دستگاه آمبولانس در درمانگاه موجود بوده است که به‌دلیل بدقولی پیمانکار، چون قرارداد آنها با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده است، علی‌رغم مکاتبات فراوان به سیستم درمانگاه برنگشته است.

گفتنی است، درمانگاه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با برخورداری از نیروهای آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، داروخانه، اتاق عمل، دکتر جراح، بخش‌های بستری و ریکادری و ... مهمترین مرکز درمانی است که در حال حاضر به پرسنل، کارکنان شاغل در منطقه و اهالی شهرها و روستاهای عسلویه سرویس می‌دهد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید