واگذاری یکی دیگر از مراحل بهینه سازی پالایشگاه اصفهان به پیمانکار ایرانی

(شنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۹:۴۱

شرکت پالایش نفت اصفهان، قرارداد اجرای مرحله B از طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان به ارزش 264 میلیارد تومان و 107 میلیون یورو را به پیمانکار ایرانی که کنسرسیومی شامل شرکت های پرلیت، میسان و طرح و پالایش است ، واگذار کرد.

مهر - این قرارداد که مهندسی ساختاری آن را شرکت تکنیپ ایتالیا به عنوان مشاور اصلی طرح انجام داده ، شامل طراحی تفضیلی، خرید و نصب تجهیزات است.

این طرح همچنین شامل احداث واحد تصفیه نفت خام در اتمسفر، واحد گاز مایع، واحد ساخت سوخت جت (atk) از نفت سفید، مشعل سوم، بهینه سازی واحدهای موجود از جمله تقطیر در اتمسفر و خلاء ، گاز مایع، و همچنین تبدیل سیستم فعلی کنترل نیوماتیک به الکترونیک می شود.

آقانژاد مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان در مراسم امضاء قرارداد با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح ، پالایشگاه اصفهان به عنوان نخستین پالایشگاه کشور به سامانه کنترل الکترونیک دست می یابد گفت: ارتقای کیفیت محصول نفت سفید به سوخت جت ، تامین خوراک مورد نیاز واحد تصفیه ته مانده سنگین برج های تقطیر و دستگاه شکست مولکولی ته مانده سنگین تصفیه شده ، تغییر سامانه های کنترل و ابزار دقیق از نیوماتیک فعلی به سیستم پیشرفته از دستاوردهای اجرای قرارداد بسته b طرح توسعه و بهینه سازی شرکت پالایش نفت اصفهان به حساب می آید.

فرامرز جهانگیری مجری طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان هم در مراسم امضای این قرارداد گفت: مدت اجرای این طرح در مورد تغییر سیستم کنترل و ابزار دقیق 48 ماه و دیگر موارد مهندسی ساختاری این پالایشگاه معادل 32 ماه پیش بینی شده است.

مدیران ارشد شرکت های میسان،‌ پرلیت ، و طرح و پالایش هم به عنوان پیمانکار ایرانی اجرای بسته b از طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان در این مراسم گزارشی از اقدامات شرکت های خود در طرح های نفتی کشور ارائه کردند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید