نماینده مردم خوی در مجلس خبر داد:

آغاز مطالعات ساخت پالایشگاه جی‌تی‌ال در این شهرستان

(چهارشنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۸:۳۶

نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعه ساخت پالایشگاه JTL در این شهرستان آغاز شده است.

ایسنا - حجت الاسلام والمسلمین هاشم حجازی‌فر عضو کمیسیون برنامه و ‌بودجه و محاسبات مجلس با اعلام این خبر افزود: این پالایشگاه گازی برای اولین‌بار در سطح قاره آسیا در خوی راه‌اندازی می‌شود که در آن گاز به روغن و بنزینی که در هواپیما کاربرد دارد تبدیل می‌شود.

او تصریح کرد: موافقت ساخت این پالایشگاه از وزیر گرفته شده و شرکتی نیز در این زمینه مطالعه را شروع کرده است و کل اعتبار برای تکمیل این پالایشگاه در حدود 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

حجازی‌فر هم‌چنین از آغاز طرح مطالعاتی کارخانه پتروشیمی در خوی خبر داد و گفت: بعد از 3 سال موافقت ساخت این کارخانه نیز اخذ شده که در زمینه صادرات فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هزینه ساخت این کارخانه حدود 400 میلیارد تومان است.

نماینده مردم خوی در مجلس با بیان این که 8 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت بیمارستان این شهرستان اختصاص یافته است، اظهار کرد: مطالعه برای ساخت شروع شده و باید مسوولان در این‌باره همکاری لازم را انجام دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و ‌بودجه و محاسبات مجلس از طرح‌های اولویت‌دار این شهرستان را راه‌اندازی رادیو شهری اعلام کرد و افزود: در مجلس شورای اسلامی تذکرات لازم درباره مزایای راه‌اندازی رادیو شهری را به مسوولان داده‌ام و این مهم در صورت رفع مشکلات فنی به زودی انجام خواهد شد.

حجازی‌فر ادامه داد: 350 میلیارد ریال برای تکمیل سد آغ چای خوی مصوب شده و در صورت تکمیل آب شرب شهرستان خوی و دشت ایواوغلی، قره‌ضیاءالدین و نازک را تامین خواهد کرد.

او هم‌چنین از آسفالت راه‌های روستاهای بالای 100 خانوار این شهرستان خبر داد و گفت: جاده‌های قطور، توپ‌یولی، چالدران و جاده خوی ـ سلماس و خوی ـ ایواوغلی در اولویت برنامه‌های عمرانی امسال شهرستان قرار دادند.

این عضو کمیسیون برنامه و ‌بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که تسهیلات زودبازده اقتصادی در صورتی که به طرح‌های کوچک تزریق شود تورم‌زا هستند، تصریح کرد: با تزریق این تسهیلات به تعاونی‌ها و پروژه‌های میلیاردی هم ضد تورم عمل می‌کنند و نیز اشتغال‌زایی پایدار ایجاد می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید