هدف‌گذاری برای کسب درآمد سالانه 40 میلیارد دلاری در پارس جنوبی

(شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۰:۲۷

پیش‌بینی‌ها حاکی است که مجموع سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی‌ ایران در 28 فاز پارس جنوبی که تا چند سال آینده به طور کامل تحقق می‌یابد، به 50 میلیارد دلار برسد. این در حالی است که در چشم‌انداز طراحی شده، سالانه 40 میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، مخزن گازی پارس جنوبی، بزرگترین مخزن شناخته شده گاز جهان است که 14 هزار میلیارد مترمکعب گاز یعنی معادل هشت درصد از کل منابع گازی جهان را در خود جای داده است. از این رو با توجه به نظرات کارشناسی مبنی بر عرضه حجم فراوان سرمایه‌گذاری صنعتی در این رابطه، طرح توسعه سایت منطقه ویژه و سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه مورد توجه جدی قرار گرفت و سال گذشته با جلب نظر دولت، محدوده منطقه از 10 هزار به 30 هزار هکتار افزایش یافت تا توان عملیاتی گسترده‌تری فراهم شود.

بر این اساس توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد 300 هزار فرصت شغلی و به تبع آن استقرار یک میلیون نفر جمعیت در چشم‌انداز آینده منطقه از مهمترین فرصت‌های ایجاد شده خود در کشور است.

همچنین مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با توجه به خط مشی کلان نظام در راستای حمایت از بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی که مورد تاکید چند باره رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهور بوده است، ضمن هماهنگی‌های لازم با وزیر سابق نفت و مشاور فعلی رییس جمهور زمینه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع پایین دستی را مهیا کرده است.

نکته مهم آن که میزان توجه دولت نهم به منطقه ویژه پارس جنوبی برای تسریع در پیشبرد امور از جمله برداشت حساب ذخیره ارزی برای سرعت‌دهی به طرح‌های عمرانی، بی سابقه بوده است و بر این مبنا، منطقه جنوب بوشهر تحول زیادی یافته است.

 احداث فرودگاه بین‌المللی و بسیار مجهز خلیج فارس، توسعه شبکه بزرگاهی، توسعه اماکن ورزشی و تفریحی، حفظ محیط زیست به موازات توسعه صنعتی توسعه، خطوط گازرسانی به مناطق مختلف و پیوستن بوشهر و از جمله منطقه ویژه پارس به راه‌آهن سراسری ، تبعات و نتایج قابل توجهی است که ثمره آن اعتبار جهانی، کمک به اقتصاد ملی و رضایت کارآفرینان و کارکنان این حوزه بزرگ صنعتی است که برخی آن را تمدن صنعتی لقب داده‌اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید