صادرات متانول در پتروشیمی زاگرس از مرز 300 هزار تن گذشت

(شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۲:۱۷

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی زاگرس اعلام کرد: در شش ماه گذشته بیش از 320 هزار تن متانول تولید شده در پتروشیمی زاگرس از بندر تخصصی صادرات پتروشیمی در عسلویه به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، مهندس مهدی حمیدی ارزش این میزان متانول صادر شده را بیش از 80 میلیون دلار عنوان کرد.

وی اظهار داشت: متانول تولید شده در پتروشیمی زاگرس به بیشتر کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی زاگرس با بیان این که در حال حاضر متانول در بازار جهانی 250 تا 270 دلار به ازای هر تن به فروش می رسد، تصریح کرد: در این مدت در بازار داخلی نیز 10 هزار و 500 تن متانول به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال فروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از زمان بهره برداری مجتمع تاکنون بیش از 370 هزار تن تولید متانول در پتروشیمی زاگرس تولید شده است و در حال حاضر 40 هزار تن متانول در مخازن ذخیره مجتمع نگهداری می‌شود.

حمیدی در امه افزود: به منظور ذخیره متانول در واحدهای اول و دوم مجتمع پتروشیمی زاگرس، سه مخزن با مجموع ظرفیت 195 هزار متر مکعب در این مجتمع مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر یک از مخازن ظرفیت نگهداری 50 هزار تن متانول را دارند.

وی یادآور شد: روزانه چهار میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز به عنوان خوراک اولیه مجتمع از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی و دو میلیون متر مکعب اکسیژن نیز از پتروشیمی مبین تامین می‌شود.

حمیدی گفت: متانول در صنایع پایین دستی پتروشیمی، ساخت انواع چسب، رزین‌ها ، انواع پلاستیک و ظروف و تجهیزات آشپزخانه مصرف می شود.

گفتنی است، واحد اول مجتمع پتروشیمی زاگرس با ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تن متانول، اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر نیز با 65 درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید