شرکت پرشین ال.ان.جی به زودی در ایران به ثبت می‌رسد

(سه شنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۸:۲۰

مدیرعامل شرکت صادرات گاز ایران گفت: شرکت پرشین ال.ان.جی برای توسعه فازهای 13 و 14 پارس جنوبی به زودی در ایران به ثبت می‌رسد.

مهر - نصرت الله سیفی درباره آخرین وضعیت فازهای 13 و 14 پارس جنوبی گفت: طراحی این فازها هفته پیش به پایان رسید و پیش بینی می شود با تعیین اعضای هیئت مدیره، شرکت پرشین ال.ان.جی هرچه سریعتر در ایران به ثبت برسد.

وی ثبت این شرکت را منوط به تامین منابع مالی عنوان کرد و افزود: ثبت این شرکت در زودترین زمان ممکن بستگی به تامین سرمایه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اوایل سال جاری شرکت‌های رپسول و شل با انعقاد قراردادی برای توسعه فازهای 13 و 14 بزرگترین قرارداد نفتی به ارزش 3/4 میلیارد دلار برای تولید ال.ان.جی منعقد کرند که این رقم تا 10 میلیارد دلار نیز قابل افزایش است.

وی همچنین درباره صادرات گاز ایران به ارمنستان تصریح کرد: براساس آخرین اخبار دریافت شده ، کشور ارمنستان تا پایان شهریورماه احداث خط لوله صادراتی خود را از مرز ایران به ارمنستان به پایان می رساند.

سیفی همچنین به مناسبت هفته دولت ساماندهی مذاکرات بر روی صادرات را از مهمترین دستاوردهای این شرکت اعلام کرد.

به گفته سیفی ، پیشرفت پروژه های ال.ان.جی از دیگر نتایج این شرکت محسوب می شود زیرا پتانسیل ایران برای صادرات گاز بسیار بالا است و از سویی دیگر قیمت گاز در بازارهای دنیا در حال افزایش است.

وی درباره آخرین وضعیت خط لوله صلح نیز اظهار داشت: متاسفانه هند و پاکستان درباره ترانزیت گاز هنوز به هیچ توافقی دست نیافته اند و از سویی دیگر امنیت خط لوله صلح برای کشورها بسیار مهم است.

وی گفت: با تفاهم دوکشور پاکستان و هند، عملا بخش اعظمی از مذاکرات به نتیجه رسیده است. سیفی اضافه کرد: در ماه جاری وزیر انرژی هند برای گفتگو درباره خط لوله صلح به پاکستان سفر می کند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید