معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی:

سند راهبردی پژوهش در صنعت نفت تدوین و ابلاغ شد

(سه شنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۸۶) ۱۸:۳۴

معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی با اشاره به تشکیل شورای عالی پژوهش در وزارت نفت به ریاست وزیر نفت اظهار داشت: برای اولین بار سند راهبردی پژوهش صنعت نفت با تعیین سیاست‌های اجرایی و شاخص‌ها تهیه، تایید و ابلاغ شده است.

ایسنا - دکتر معظمی، روز سه‌شنبه در جمع محققان پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: در بخش پژوهش با دو نوع فعالیت کاربردی و بنیادی روبرو هستیم که خوشبختانه در سال جاری تبصره 9 قانون بودجه 86 به افزایش بودجه در این حوزه انجامید اما مشکل بودجه پژوهشی کشور عدم باور محققان است که متاسفانه ما به خرید خارجی عادت کرده‌ایم .

وی افزود: اعتقاد دارم که این تنگناهای تحریمی برای ما نعمتی شده تا هر چه بیشتر عزم و اراده خود را برای رفع مشکلات به کار بندیم تا به موفقیتهای چشمگیری دستیابیم.

معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی در ادامه اظهار کرد: عمده پروژه‌های صنعت نفت در بخش بالادستی است که در حال حاضر هزار و 700 نفر محقق و پژوهشگر به عنوان کارمند نفت فعالیت دارند که به انضمام پژوهشگران مراکز دانشگاهی و پژوهشی خارج از مجموعه این رقم در سال 85 به سه هزار و 500 نفر محقق رسید که این رقم در مقایسه با 88 هزار نفر پرسنل پژوهشگاه با استانداردهای جهانی فاصله دارد اما خوشبختانه رو به رشد است.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته شاهد ثبت 42 پتنت(اختراع)، انعقاد 750 قرارداد تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و حمایت از هزار و 300 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری بودیم که خوشبختانه در سال جاری با اصلاح این بند میزان حمایت‌ها از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد تا سقف سه میلیون تومان و پایان نامه های دکتری تا سقف 6 میلیون تومان رسیده است و اگر بتوانیم ضریب تاثیر را تا یک درصد افزایش دهیم معادل 6 میلیارد بشکه است که عمده آن در بخش‌های بالادستی می‌باشد.

دکتر معظمی با اشاره به تشکیل شورای عالی پژوهش در وزارت نفت به ریاست وزیر و با حضور چهار معاون و رییس پژوهشگاه صنعت نفت و سه نفر از اعضای هیات علمی دانشگاهها، اظهار کرد: این شورا تاکنون چهار جلسه تشکیل داده و برای اولین بار سند راهبردی پژوهشی صنعت نفت با تعیین سیاست‌های اجرایی و شاخص‌ها تهیه، تایید و ابلاغ شده است.

وی در پایان تاکید کرد: در خصوص فعالیت در زمینه ایده تا بازار تلاش داریم از طریق پژوهشگاه ایده‌های فراوانی را به کمک صنعت نفت به خدمت بگیریم و در جهت توسعه این صنعت گام برداریم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید