امروز با حضور شرکت‌های ایران ال‌ان‌جی و Socoin اسپانیا

قرارداد مدیریت پیمان پروژه ایران ال‌ان‌جی درفاز ‌١٢پارس جنوبی امضا شد

(دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶) ۱۹:۳۷

قرارداد مدیریت پیمان (MC) پروژه ایران LNG در فاز 12 پارس جنوبی بین شرکت‌های ایران LNG و Socoin اسپانیا امروز (دوشنبه) به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، در این مراسم علی خیراندیش مدیرعامل شرکت ایران LNG با اشاره به انتخاب شرکت سوکوئین به عنوان مدیریت و راهبری این پروژه اظهار کرد: در بهمن سال گذشته قرارداد دو پکیج ساخت مخازن LNG و LPG و همچنین اسکله‌های موردنیاز در پروژه ایران LNG امضا شد.

وی افزود: همچنین انتخاب پیمانکار در پکیج یک به سمتی رفت که این پکیج به چهار قسمت شیرین‌سازی، مایع‌سازی، تاسیسات جانبی و e LNG (نیروگاه و کمپرسور) تقسیم شد که نیاز به یک مدیر پیمان برای هماهنگی فعالیت‌ها و تداخل‌های پیمانکاران مهندسی پکیج‌ها را الزامی‌ کرد.

به گفته وی از زمان امضای این قرارداد شرکت سوکوئین در جلسات مدیریتی شرکت ایران LNG حضور خواهد داشت، ولی زمان آغاز به فعالیت این شرکت به عنوان مدیریت پروژه پس از امضای قرارداد‌های e LNG شیرین‌سازی و تاسیسات جانبی خواهد بود که احتمالا از دسامبر 2007 (دی 86) خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ایران LNG برآورد اولیه هزینه قرارداد MC را حدود 32 میلیون یورو اعلام کرد و توضیح داد: از آنجا که قرارداد مدیریت پروژه با قرارداد‌های پیمانکاری متفاوت است هزینه موردنیاز با فرض اولیه‌ای از میزان نفر ـ ساعت کار محاسبه می‌شود که ممکن است این برآورد اولیه به تناسب نیاز‌های بعدی و شرایط تداخل پیمانکار‌ها دستخوش تغییر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر روز به تاخیر افتادن بهره‌برداری از این پروژه 6.5 میلیون دلار امکان سوددهی را از ایران گرفته و به یکی از کشور‌های همسایه می‌دهد، بنابراین اگر مبلغ این قرارداد 32 میلیون یورویی به شرط کاهش تعداد روز‌های انجام پروژه امکان‌پذیر شود، اقتصادی خواهد بود.

خیراندیش با تاکید بر این که شرکت سوکوئین در زمنیه کاری مهندس مشاور بیشترین تجربه را در ساخت نیروگاه‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: این شرکت دو پروژه در زمینه واحد‌های Regasification را در اسپانیا داشته است، همچنین رکورد ساخت LNG را از نظر سرعت اجرا در کشور مصر به جا گذاشته است، به گونه‌ای که در آن پروژه مدیریت پیمان را بر عهده داشته و اجرای آن را از مرحله پایه فقط در مدت 36 ماه انجام داده است؛ در صورتی که پیش‌بینی اولیه ما 48 ماه بوده است و با توجه به این سابقه در قرارداد ایران و شرکت سوکوئین نیز مدت زمان اجرای قرارداد 36 ماه برآورد شده که پیش‌بینی می‌شود اولین کشتی LNG فاز 12 در دسامبر 2010 بارگیری شود. شرکت سوکوئین برای اولین بار در ایران حضور پیدا می‌کند ولی خارج از اسپانیا در پروژه‌های مهمی‌ در کشور‌هایی مانند مصر و یمن فعالیت داشته است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید