مدیر منابع انسانی و عضو هیات مدیره شرکت OIEC:

پیشرفت بخش خشکی فازهای 9 و 10 طرح توسعه میدان گازى پارس جنوبی از مرز 75 درصد گذشت

(دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶) ۱۲:۳۰

پیشرفت پروژه خشکی فازهای 9و10 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به اعتقاد شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) که مجری این پروژه است، از مرز 75 درصد گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، مدیر منابع انسانی و عضو هیات مدیره شرکت OIEC با اعلام این خبر گفت: بر اساس مستندات موجود این پیشرفت در مجموع بخش‌های مهندسی، تدارکات و ساختمان و نصب این یروژه صورت گرفته است.

بامداد متقی افزود: حمایتهای دولت، وزارت نفت، شرکت ملی نفت و همچنین استفاده از نیروی انسانی متخصص و با تجربه ایرانی وتامین به موقع کالاهای موردنیاز پروژه باعث شد سختی‌ها ودشواری‌های موجود در راه پیشرفت کار با توکل بر خدا برطرف شود و اکنون شاهد شکل‌گیری اولین اجرای تمام ایرانی پالایشگاه گاز در فازهای 9و 10 یارس جنوبی باشیم.

عضو هیات مدیره ومدیر منابع انسانی شرکت اویک تصریح کرد : تحریم‌های بین المللی موجود با راهکارهای مدیران نفت و شرکت OICE بسیار کمرنگ شده و هرگز نمی‌تواند در پیشرفت پروژه فازهای 9و10 خللی جدی ایجاد کند.

متقی افزود: شرکت های یشتیبان ما در داخل و خارج از کشور بخشی از کسری کالاهای ما را تامین می کنند.

وی تصریح کرد: شرکت اویک در تامین تجهیزات خود بهره جویی از شرکت‌های داخلی را در اولویت قرار داده است که این شیوه در توانمند ساختن تولیدکننده‌های داخلی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

متقی ضمن اشاره به رایزنی های انجام شده در خصوص تامین کالای پروژه فازهای 9 و 10 پارس جنوبی گفت: برای تامین بخش باقی مانده کالاهای مورد نیاز، دلمشغولی چندانی نداریم و می‌دانیم که با همیاری و همکاری وزارت نفت به زودی تامین می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار نفر در فازهای 9 و 10 مشغول به کار هستند که با رسیدن به مراحل پایانی این پروژه، بخشی از نیروهای خبره و کارآمد به فازهای 17 و 18 که 40 درصد از اجرای بخش خشکی آن نیز بر عهده شرکت OIEC است، منتقل می‌شود.

متقی در ادامه عملکرد دولت نهم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را مثبت توصیف کرد و گفت: مناقصات خوبی در دولت نهم جهت توسعه حوزه گازی پارس جنوبی انجام شده است؛ همچنین عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگی آغاز شده که همه این‌ها در مقایسه با شرایط بین‌المللی کشور، عملکرد دولت نهم در پارس جنوبی را بسیار عالی ترسیم می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت OIEC در ادامه به توانمندی‌های شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت اشاره کرد و گفت: این شرکت با مجموعه نیروی انسانی متخصص و تجربه حاصل از اجرای پروژه‌های بزرگ صنعت نفت در حال حاضر توان اجرای پروژه‌های بزرگ به صورت EPC را در داخل و خارج از کشور دارد.

وی گفت: با حضور شرکت های بزرگی مثل OIEC و پتروپارس در عرصه صنعت نفت و برنامه‌ریزی و عنایت خاص وزارت نفت مبنی بر تربیت نیروی انسانی متخصص و همچنین حضور ده‌ها شرکت سازنده انواع قطعات می‌توان گفت ایران در عرصه ساخت پالایشگاه به زودی به خودکفایی خواهد رسید.

متقی در ادامه افزود: بخش خشکی فازهای 9و10 پارس جنوبی از مرداد سال گذشته (1385) تا کنون بیش از 35 در صد رشد داشته است و این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از 2.7 برابر شده است که این جهش به دلیل جایگزینی مدیریت اجرایی به جای مدیریت سیاسی در شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت(OIEC) است.

وی با توصیف نحوه‌ی تصمیم گیری در شرایط خاص بین‌المللی گفت: علی رغم تحریم‌های بین‌المللی و دشواری شرایط حاضر در مقایسه با ماه‌های آغازین اجرای پروژه‌ی فازهای 9و10 پارس جنوبی، حضور تیم مدیریتی قوی و اجرایی با مجموعه نیروی انسانی متخصص و توانمند و همچنین حمایت‌های مجموعه نفت در شکل‌گیری استراتژی (اویک) باعث شد این طرح از رشد قابل قبولی بر خوردار شود.

مدیر منابع انسانی و عضو هیات مدیره شرکت OIEC در ادامه به عدم رشد مولفه‌های توسعه در بخش عسلویه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت آماده است در بخش‌های مختلف فرهنگی به توسعه بخش عسلویه کمک کند. ما در تعامل با مسوولان منطقه آمادگی خود را جهت کمک به تاسیس دانشگاه پیام نور در عسلویه اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان این که حجم بالای نیروی انسانی حاضر در منطقه و در کمپ‌های کارگری تبعاتی به همراه دارد که شرکت ما برای جلو گیری از اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی ، مسایل اخلاقی ، اعتیاد و امثال آن در این کمپ‌ها اقدام به کار کارشناسی کرده است، افزود: گروهی متشکل از یک نفر روحانی، جامعه شناس، روان شناس و کارشناسان محیط زیست در حین بررسی و حل مشکلات موجود در کمپ‌های کارگری، فعالیت پژوهشی مثبتی را در مقوله های مرتبط پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به تقویت وتوجه ویژه این شرکت به ساختار روابط عمومی مستقر در فازهای 9و10 پارس جنوبی گفت: گرامیداشت اعیاد مذهبی و ملی، برگزاری مراسم‌های مختلف، اجرای تورهای زیارتی، برگزاری کلاسهای آموزشی گوناگون ، مبارزه با مواد مخدر و... به صورت هدفمند در روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت دنبال می شود.

وی تاثیر پوشش مسایل اجتماعی در روند رو به رشد اجرایی پروژه فازهای 9و10 پارس جنوبی را در یک سال و نیم گذشته کاملا محسوس دانست.

متقی در پایان با اشاره به پیشرفت متوازن فازهای 9و10 در بخش خشکی و دریا و همچنین راهکارهای شرکت OIEC برای حفظ سرعت پیشرفت پروژه ابراز کرد: در پایان سال جاری اخبار خوبی از فازهای 9و10 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در اختیار جامعه و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، فازهای 9 و 10 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با کنسرسیومی متشکل از شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی،شرکت OIEC و شرکت GS کره جنوبی (LG قدیم) در بخش‌های خشکی و دریا در حال اجراست و شرکت مهندسی وساختمان صنایع نفت مسوولیت اجرای بخش خشکی این پروژه را به عهده دارد.
قرارداد فازهای 9و10 پارس جنوبی در شهریور سال 1381 منعقد شده و اولین پروژه حجیم گازی کشور است که به طریق فاینانس تامین اعتبار شده است که با بهره‌برداری کامل از این پروژه در سال 1386 اولین اجرای تمام ایرانی پالایشگاه گاز رقم خواهد خورد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید