مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی:

کارکنان صنعت نفت در دوران دفاع مقدس همپای رزمندگان اسلام در سنگر توسعه اقتصادی جنگیدند

(چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶) ۱۴:۳۷

کارکنان صنعت نفت در دوران هشت ساله دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان اسلام در سنگر توسعه اقتصادی جنگیدند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نداشتند.

مهندس علیرضا ضیغمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تشریح روزهای ایثار و فداکاری در پاسداشت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ذکر خاطرات خود در مدت حضور در منطقه خارک اشاره کرد و بیان داشت: تنها دو روز پس از آغاز رسمی جنگ تحمیلی، تأسیسات نفتی خارک مورد تجاوز دشمن بعثی قرار گرفت که در این عملیات‌ها به‌وسیله بالگردها، موشک اگزوست و هواپیمای پیشرفته حمایت می‌شد.

وی افزود: این درحالی صورت گرفت که کشور در حالتی گذار به سر می‌برد، ولی ایمان و روحیه انقلابی رزمندگان اسلام و تبعیت از فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام راحل (ره) در دفاع از کیان اسلامی، این قدرت و توان روحی و معنوی را به نیروهای اسلام اهدا کرد که با کمترین امکانات بتوانند ارتش تا دندان مسلح بعثی که مورد حمایت کشورهای شرق و غرب بود، را به زانو درآورند.

ضیغمی خاطرنشان کرد: پس از ناکامی بمباران خارک توسط بالگردهای دشمن که با طراحی شهید بابائی معاون عملیات وقت نیروی هوائی ارتش به‌وقوع پیوست، این منطقه از فاصله 200 کیلومتری مورد حملات موشکی اسکات قرار گرفت. به موزات این، هواپیماهای سوپر استاندارد و ضدرادار نیز این منطقه نفتی را مورد تجاور خود قرار دادند تا در جریان صادرات نفتی وقفه ایجاد شود، ولی همه اینها مقهور اراده دلاوران صنعت نفت و نیروی نظامی اعم از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و نیروهای بومی شد و صادرات ایران بدون یک روز وقفه به‌کار خود ادامه داد.

وی افزود: در مدت 2880 روز حدود 2300 بار انفجار و بمباران در منطقه خارک و اطراف آن صورت گرفت، ولی وحدت و همدلی رزمندگان اسلامی و نیروهای عرصه تولید صادرات ایران را در مرز دو میلیون بشکه نگه داشتند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه خاطرات هشت ساله خود در زمان جنگ گفت: پس از سال 1364 مراکز تولید در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعم از اهواز، آغاجاری، مسجد سلیمان، گچساران و مراکز پالایشگاهی و تلمبه‌خانه‌ها مورد تجاوز نیروی بعثی قرار گرفت که مدت زمان بازسازی هر مرکز نفتی را 15 روز تعیین کرده بودیم که در جریان تولید و پالایش و پخش وقفه‌ای حاصل نشود و این سهم بزرگی از کوشش‌های کارکنان خدوم صنعت نفت در جنگ نابرابر ابادی استکبار علیه نظام مقدس اسلامی ایران بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید