فردا بزرگ‌ترین واحد اوره و آمونیاک کشور افتتاح می‌شود

(چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶) ۱۵:۵۲

مجتمع پتروشیمی غدیر که بزرگترین واحد تولید کننده اوره و آمونیاک کشور است، فردا با حضور رییس جمهور و سرپرست وزارت نفت افتتاح می‌شود.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، این مجتمع که به تولید نیز رسیده است، سالانه یک میلیون و 75 هزار تن اوره و 680 هزار تن آمونیاک تولید می‌کند.

در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که به گفته مدیرعامل این مجتمع، تقاضا برای اوره زیاد شده است، به طوری که قیمت جهانی آن به ازای هر تن 340 دلار است، در حالی که این قيمت برای آمونیاک 320 دلار است.

میزان تولید اوره تاکنون در این مجتمع با توجه به ظرفیت اسمی یک میلیون و 75 هزار تنی آن، به دلیل این که این واحد پتروشیمی سال اول تولید را پشت سر می‌گذارد، لذا برنامه تولید امسال آن 539 هزار تن اوره بوده است.

طرح اوره و آمونیاک چهارم پتروشیمی غدیر تا به حال 70 هزار تن اوره و 270 هزار تن آمونیاک تولید کرده‌است که اگر تولید آمونیاک را معادل اوره بگیریم، تا به حال 340 هزار تن اوره تولید شده است.

محمد حسن کشوری - مدیرعامل پتروشیمی غدیر - در این باره به ایسنا گفت: از میزان اوره‌ای که قرار بود به وسیله یک کشتی 30 هزار تنی بارگیری شود، تاکنون نیمی از این اوره بارگیری شده است و همه واحدهای مجتمع در سرویس قرار دارند.

گفتنی است، در صورت راه اندازی فاز دوم این مجتمع، اوره و آمونیاک چهارم در ردیف یکی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی در خصوص این مواد قرار می‌گیرد. هم اکنون پیشرفت کار این واحد حدود 97 درصد است و برنامه زمان‌بندی برای تولید آن پایان امسال پیش‌بینی شده است.

خوراک مورد نیاز این واحد پتروشیمی سالانه 670 میلیون مترمکعب گاز طبیعی است که از طریق شرکت نفت و گاز پارس تامین می‌شود.



ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید