پیشرفت پتروشیمی مهر به 75 درصد رسید

(یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶) ۱۵:۲۸

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهر اعلام کرد: پیشرفت این پتروشیمی به مرز 75 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، مهندس مجید محمودیان با بیان این که در بخش سیویل بیش از 90 درصد پیشرفت داشته‌ایم و فعالیت‌های ساختمانی کارخانه پتروشیمی مهر از 50 درصد فراتر رفته است، افزود: میزان کل جوشکاری لوله در کارخانه پتروشیمی مهر 250 هزار اینچ قطر است که تاکنون بیش از 50 درصد جوشکاری لوله ها انجام شده است.

وی حجم سازه‌های فلزی این پتروشیمی را بیش از سه هزار تن عنوان کرد و گفت: تا کنون بیش از دو هزار تن سازه در کارخانه پتروشیمی مهر نصب شده است.

محمودیان با بیان این که در مجموع بیش از 10 هزار تن دستگاه و ماشین آلات سنگین و اقلام متفرقه در کارخانه این شرکت نصب خواهد شد، تصریح کرد: بیش از 80 درصد این ماشین آلات وارد سایت شده و بیش از 50 درصد آنها نصب شده‌اند.

به گفته وی طرح احداث پتروشیمی مهر با هدف تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین در گرید پلاستیک در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفته است.

محمودیان با اشاره به این که 40 درصد سهام پتروشیمی مهر به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و 60 درصد آن به شرکتهای SCG و PTT تایلند و ITUCHU ژاپن تعلق دارد، تصریح کرد: طبق برنامه، این پتروشیمی در نیمه دوم سال 87 راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: 60 درصد محصول پتروشیمی مهر به شرکای خارجی تعلق دارد که صادر خواهد شد و 40 درصد سهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی بازاریابی و به فروش خواهد رفت.

طبق گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهر، قرارداد پروژه به مبلغ 182 میلیون دلار تحت یک توافقنامه جانبی به صورت EPC با شرکت MES ژاپن به منظور انجام فعالیت‌های مهندسی، تامین تجهیزات و ماشین‌آلات، نصب و راه‌اندازی پتروشیمی مهر منعقد و فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شده است.

وی میزان اعتبار لازم تا پایان راه‌اندازی کارخانه را 230 میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: اعتبار این طرح از منابع داخلی شرکت تامین و سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن و هیدروژن به عنوان خوراک پتروشیمی مهر از پتروشیمی جم تامین می‌شود.

گفتنی است، پتروشیمی مهر در زمینی به مساحت 13.34 هکتار در دو تراس به ارتفاع 34 و 24 متر از سطح دریا در سایت شماره دو پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال احداث است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید