اولین مهد کودک خصوصی عسلویه در نخل تقی افتتاح شد

(شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۶) ۱۵:۵۶

اولین مهد کودک خصوصی بخش عسلویه در شهر نخل تقی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.paseez.ir)، صبح امروز - شنبه 10 آبان - با حضور بخشدارعسلویه، رییس آموزش و پرورش عسلویه و مسوول بهزیستی این بخش، رییس شورای اسلامی شهر نخل تقی و جمعی از کودکان و خانواده های آنان اولین مهد کودک خصوصی بخش عسلویه در شهر نخل تقی افتتاح شد.

در این مراسم بخشدار عسلویه با تاکید بر نقش مهدها و مراکز پیش دبستانی در تربیت نسل آینده به خصوص در عسلویه افزود: منطقه عسلویه از دیرباز و به دلایل گوناگون سالها از داشتن حداقل امکانات آموزشی محروم بوده و به و یژه در بخش آموزش پیش دبستانی و مهدها تا همین حالا این منطقه از داشتن این امکان آموزشی محروم بوده است.

عبدالله نادری افزود: عدم بهره‌مندی کودکان این خطه از امکانات آموزشی استاندارد علی رغم داشتن استعداد و پشتکار لازم، مانع از شکوفایی توانمندی‌های فرزندان این خطه بوده و سال‌ها باعث افت تحصیلی دانش آموزان منطقه بوده است.

به گفته وی فرهنگ و زبان بومی منطقه با زبان و خط آموزش استاندارد کشور متفاوت است و چنانچه دانش‌آموزان منطقه از سنین پایین با زبان و خط فارسی آشنا نشوند، در ادامه تحصیل با مشکلات بیشتر مواجه خواهند بود.

بخشدار عسلویه در ادامه با بیان این که مهدهای کودک و مراکز آموزشهای یش دبستانی می توانند سهم به سزایی در رفع پاره ای از مشکلات آموزشی منطقه داشته باشند، گفت: با این کار می‌توان ضمن آموزش کودکان از سنین پایین‌تر آنان را با زبان و خط استاندارد کشورنیز آشنا کرد.

نادری همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری خانواده‌ها و مسوولان منطقه شاهد باروری استعدادها و توانمندی‌های کودکان بخش عسلویه در راستای تامین نیروی انسانی تحصیل کرده سایت‌های صنعتی در آینده نزدیک باشیم .

مدیر این مهد کودک و مرکز پیش دبستانی نیز به نقش و تاثیر مسولان به ویژه مدیران سازمان منطقه و یژه اقتصادی انرژی پارس در کمک به راه اندازی اصولی و ماندگار مهدهای کودک در منطقه اشاره کرد و خواهان توجه و کمک سازمان منطقه ویژه به راه اندازی مراکز آموزش پایه ای شد.

مهین علایی گفت: این منطقه سهم عمده ای در توسعه مملکت دارد، بنابراین می‌بایست فرزندان آن با امکانات برتر و با آموزش‌های به روز از سهم خود در توسعه کشور بهره مند باشند.

به گفته وی همانگونه که امور زیربنایی نقش اصلی را در توسعه اقتصادی یک منطقه ایفا می‌کند، آموزش‌های نخستین و زیربنایی نیز نقش ویژه ای در تربیت نیروی انسانی آن منطقه بر عهده دارد.

علایی به استقبال خوب مردم از راه‌اندازی این مهد اشاره کرد و افزود: ما نیز سعی می کنیم آنچه در خور فرزندان این مردم است را برایشان تهیه و تدارک ببینیم تا به نوبه خود سهمی در توسعه و آبادانی منطقه داشته باشیم .

گفتنی است، این مهد به صورت شبانه‌روزی و با سه مربی کار خود را آغاز کرده و به کودکانی که تا دیروقت در مهد می مانند نیز یک وعده غذای گرم ارائه می‌کند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید