در مدت پنج سال صورت می‌گیرد

احداث 22 واحد پتروشیمی در فاز دوم پتروشیمی منطقه عسلویه

(چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶) ۱۲:۱۹

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 22 واحد فرآیندی پتروشیمی و یک واحد سرویس‌های متمرکز جانبی (مبین 2) احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، جلیل ابراهیم پور افزود: احداث واحدهای فاز دوم پتروشیمی در این منطقه با مجموع سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلار در مدت پنج سال انجام خواهد شد.

وی فاز دوم پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را گام دوم توسعه صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: پتروشیمی های کاویان، مروارید و مهر در فاز دوم عملیاتی شده و در حال ساخت هستند که امیدواریم در سال 1387 به بهره برداری برسند.

به گفته ابراهیم‌پور برای تامین سرویس‌های جانبی مورد نیاز واحدهای فاز دوم، قراردادی با شرکت مشاوران سازه پرداز امضا شده است که بر اساس آن طراحی و مهندسی اصولی و تفصیلی این واحد را بر عهده دارد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در پروژه های فاز دوم پتروشیمی منطقه عسلویه گفت: به منظور احداث نیروگاه آب، برق و بخار قراردادی با مشارکت 80 درصدی شرکت مپنا و 20 درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سفارش ساخت دو توربین گازی و دو بویلر این نیروگاه داده شده و یک قرارداد مشارکتی به منظور احداث آبگیر فاز دوم با ظرفیت سه برابر فاز اول با شرکت صدرا به صورت EPC (طراحی، تامین کالا و اجرا در قالب یک قرارداد) منعقد شده است.

گفتنی است، پتروشیمی های مبین، پارس، نوری (برزویه)، غدیر و زاگرس در فاز اول پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید