از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفت

اختصاص بیش از 2.5 میلیارد تومان به توسعه فضاهای ورزشی در استان بوشهر

(شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶) ۱۱:۰۹

مدیر کل تربیت بدنی استان بوشهر گفت: در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه این مبلغ به توسعه فضاهای ورزشی در شهرستانهای دیر، کنگان، دشتی، دشتستان، تنگستان و بوشهر اختصاص یافت که با این امر استاندارد هر نفر یک متر فضای ورزشی بر اساس برنامه پنج ساله سوم توسعه در بوشهر محقق می‌شود.

حسین وردیانی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (www.pseez.ir)، افزود: افزون بر این در تعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با استان بوشهر خواست دیرینه مردم مبنی بر تحت پوشش شدن یکی از تیم‌های ورزشی فوتبال استان با حمایت مدیر عامل سازمان منطقه ویژه و وزارت نفت محقق شد.

وی با بیان این که سازمان منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس در بعد قهرمانی نیز کمکهای زیادی به ورزشکاران استان کرده است، افزود: در سال گذشته و امسال 318 تیم فوتبال روستایی و اخیرا 254 تیم فوتبال شهری از 100 میلیون تومان کمک نقدی سازمان بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کل تربیت بدنی استان بوشهر افزود: کلیه تیم‌های ورزشی استان بوشهر حاضر در لیگ‌های مختلف کشور همچون تیمهای فوتبال پرسپولیس برازجان، پرسپولیس گناوه، ابوذر کنگان، ایران‌جوان بوشهر، شهرداری برازجان، مقاومت بوشهر و تیمهای بسکتبال و هندبال جوانان این استان از کمک‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منتفع شده‌اند.

وی با بیان این که مجوز 100 میلیون تومان برای ساخت و تجهیز سالن ورزشی بندر ریگ و اختصاص یک دستگاه مینی بوس برای ایاب و ذهاب ورزشکاران شهرستان جم در این هفته دریافت شده است، تصریح کرد: ورزش استان بوشهر با کمکهای سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شاخص‌های ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ساخت فضاهای ورزشی در کشور شاهد رشد و شکوفایی بسیاری بوده است.

به گفته مدیر کل تربیت بدنی استان بوشهر، این استان در شاخص بند "ب" ماده 117 از رتبه 28 در حال حاضر به رتبه پنج کشور ترفیع یافته و با احتساب کمکهای امروز به رتبه دوم کشوری می‌رسد. همچنین در شاخص ساخت فضاهای ورزشی، استان بوشهر در سال گذشته جزو پنج استان برتر کشور بوده و در شاخص‌های فرهنگی در منطقه 3 کشور اول و در کل کشور رتبه 12 را داراست.

وردیانی ادامه داد: در ورزش قهرمانی نیز خوشبختانه در بیشتر رشته‌ها در لیگهای قهرمانی حاضریم و تیم‌های هندبال پارس جنوبی و بدمینتون این منطقه در صدر لیگ قرار دارند و تیم‌های بسکتبال، تکواندو، کاراته و پینگ پنگ در جایگاهای خوبی مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در هفته گذشته برای اولین بار مسابقات بیلیارد منطقه جنوب کشور را در استان بوشهر برگزار کردیم و هر ساله نیز مسابقات جوانان قهرمانی پینگ پنگ کشور را برگزار می کنیم که تمام این موفقیتها با حمایت و کمک تمامی مدیران استان و پارس جنوبی میسر شده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید