مدیرعامل پتروشیمی زاگرس خبر داد:

تولید متانول در پتروشیمی زاگرس از مرز یک میلیون تن گذشت

(چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶) ۱۲:۰۷

مدیر عامل شرکت پتروشیمی زاگرس اعلام کرد: مجموع تولید واحد اول این مجتمع پتروشیمی بعنوان بزرگترین واحد تولید کننده متانول در جهان از مرز یک میلیون تن گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه مهدی حمیدی روز چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران ارزش متانول تولید شده در پتروشیمی زاگرس را 300 میلیون دلار برآورد کرد.
وی با یادآوری این که نخستین محموله متانول پتروشیمی زاگرس فروردین ماه امسال صادر شده است، اظهار داشت: کشورهای جنوب شرقی هند، چین، کره جنوبی، فیلیپین و تمامی کشورهای اروپایی بازار صادراتی متانول تولیدی ایران به شمار می روند.
حمیدی تاکید کرد: در حال حاضر مجتمع پتروشیمی زاگرس با تولید روزانه پنج هزار تن متانول و با 100 درصد ظرفیت در مدار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی زاگرس یک میلیون و 650 هزار تن در سال است، گفت: در این مجتمع سه مخزن با ظرفیت هر کدام 65 هزار متر مکعب بمنظور ذخیره سازی 50 هزار تن متانول احداث شده است.
مدیرعامل پتروشیمی زاگرس اظهار داشت: متانول بعنوان حلال در صنایع پایین دستی، رزین ها، چسبها، ضد یخ، انواع پلاستیک، سوخت دیزل و تولید دی متیل اتر مورد استفاده قرار می گیرد.
پتروشیمی زاگرس از جمله طرح های فاز اول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شمار می رود که در اسفند 1385 مورد بهره برداری قرار گرفت.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید