رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری :

110 میلیارد ریال اعتبار برای احیای بندر تاریخی سیراف اختصاص یافت

(شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶) ۱۰:۳۰

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از توافق سازمان جهانگری و گردشگری و استانداری بوشهر برای اختصاص اعتبار ‪ ۱۱۰‬میلیارد ریالی به منظور احیای بندر تاریخی سیراف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس،  اسفندیار رحییم مشایی در جمع مردم شهرستان کنگان استان بوشهر درخصوص بلاتکلیفی مردم سیراف در خروج از این بندر تاکید کرد: مشکل مردم سیراف در سفر استانی هیات دولت مطرح و این مساله برطرف و نگرانی مردم رفع می‌شود.

وی بندر تاریخی سیراف را یکی از محورهای اصلی ومهم توسعه شهرستان کنگان عنوان کرد و گفت: باید با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امکانات ورزشی، آموزشی، علمی، فرهنگی و صنعتی را وارد شهرستان واز ظرفیت‌های بوجود آمده حداکثر استفاده را ببریم.

خاطر نشان می شود بندر سیراف در محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

وی یکی از راه‌های رشد و توسعه شهرستان کنگان را توسعه ‌گردشگری آن دانست و تصریح کرد: دولت درصدد است با سرمایه‌گذاری در این بخش اشتغال را گسترش و درآمد این شهرستان بویژه درآمد مردم را بالا ببرد و این مهم بطور جدی دنبال می‌شود.

معاون رییس جمهور افزود: امروز نسل جوان نسل پرشور و آینده ساز است و دولت نهم بر این باور است که باید اداره امور کشور را به ‌جوانان سپرد وبه ‌آنان فرصت بیشتری برای بروز توانمندیهایشان داد.

رحیم مشایی گفت: این حق جوانان است که در توسعه شهرستان خود دخیل باشند و دولت نهم با درنظر گرفتن این موضوع درصدد است که جوانان را وارد میدان کار و تلاش همگانی برای عمران و آبادانی شهرهای این مرز و بوم کند و کاری کند تا جوانان هر شهر و دیار در سازندگی و بالندگی شهر و دیار خود بطور مستقیم ایفای نقش کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: سیاست دولت این است که با سفر به استانها و شهرستان ها ازنزدیک مشکلات را بررسی کند و دور دوم سفرها با هدف بررسی مصوبات سفر اول و انجام کارهای جدید انجام می‌گیرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید