مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد:

کلنگ زنی پروژه پارس شمالی در 12 فروردین سال آینده

(پنج شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶) ۱۶:۳۶

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد: کلنگ زنی احداث تاسیسات پارس شمالی 12 فروردین سال آینده صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دکتر سیدعبدالجلیل رضوی در نشست مطبوعاتی مطبوعاتی خود با نمایندگان رسانه های خبری گفت: مصوبه عملیاتی شدن اجرای پارس شمالی از طرف دولت ابلاغ شده و کلنگ شروع عملیات آن فروردین ماه سال آینده به زمین زده می شود.
به گفته وی محدوده پارس شمالی در شهرستانهای دیر، دشتی و تنگستان 90 کیلومتر طول و 16 هزار هکتار وسعت دارد و گاز مورد نیاز این پروژه از میدانهای گازی گلشن، فردوس، مند و فارسی تامین می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: تاکنون 1200 میلیارد ریال از پروژه های پارس شمالی به مناقصه رفته است.
وی با تشریح وضعیت فعلی پروژه های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: تا پایان دهه فجر 40 طرح عمرانی به ارزش 250 میلیارد تومان در منطقه عسلویه به بهره برداری می رسد.
رضوی در خصوص طرح های پالایشگاهی و پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فازهای 6 تا 10 در سال آینده به بهره برداری می رسند و راه اندازی پتروشیمی های جم و آریاساسول نیز شروع شده است.
وی با اشاره به تاسیس صندوق سرمایه گذاری پارس جنوبی هدف از ایجاد آن را حمایت از پروژه های نفت و گاز با سرمایه ملی و ذخیره ارزی دانست وتصریح کرد: طرح ایجاد این صندوق تقدیم رییس جمهوری شده و مراحل پایانی تصویب را طی می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به برگزاری جلسات مشترک منظم به مقامهای کشور قطر در خصوص میدان گازی پارس جنوبی، روند تعاملات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نحوه برداشت از مخزن، میزان برداشت و راه های تکنولوژیکی برداشت گاز از میدان از جمله محورهای مذاکرات با قطری ها است.
رضوی یکی از مهم ترین اهداف توسعه پارس جنوبی را توجه به زیر ساخت های آموزشی و عمرانی دانست و گفت: در سال جاری تاکنون 46 میلیارد تومان در زمینه توسعه زیرساختها مانند راه، برق، مخابرات و مراکز آموزشی و فرهنگی در مناطق حوزه نفوذ پارس جنوبی سرمایه گذاری شده و تا پایان سال به 50 میلیارد تومان خواهد رسید.
وی منبع تامین بودجه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد و گفت: معتقدیم که بواسطه حضور صنعت نفت در منطقه عسلویه، بخشی از شرایط عمومی زندگی مردم این منطقه آسیب دیده است.
رضوی افزود: از آنجا که برخی سازمان ها در توسعه و بهسازی این منطقه به لحاظ مالی و نیروی انسانی ناتوان هستند، موظف هستیم در کنار فعالیت های صنعتی به زندگی مردم و توسعه منطقه عسلویه نیز توجه بسیاری نشان دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: منطقه عسلویه در افق پارس جنوبی و شمالی تحول جدی اقتصادی و اجتماعی خواهد یافت بویژه آن که در طرح های سال آینده به توسعه زیر ساخت ها، راه آهن، فرودگاه، تکمیل اتوبان جاده دیر به بوشهر و موارد زیربنایی توجه ویژه ای خواهد شد.
وی با اشاره به زمینه حضور بخش خصوصی در صنعت نفت افزود: در پارس جنوبی تاکنون حدود هزار و صد میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته ایم که تقریبا 400 میلیارد تومان آن مربوط به دو سال گذشته است.
رضوی همچنین با اشاره به توسعه چشم گیر فعالیت های فرهنگی و ورزشی در منطقه عسلویه گفت: دومین همایش نگین خلیج فارس با حضور بیش از 300 ناشر کتاب برگزار و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.
مدیرعامل پارس جنوبی رشد فعالیت های ورزشی در این منطقه را چشمگیر خواند و گفت: تیمهای بدمینون، تیراندازی و جودو پارس جنوبی در سال جاری به مقام قهرمانی دست یافتند و هندبال نیز حتما نایب قهرمان لیگ برتر خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در سال آینده زمینه توسعه بیشتری بیابند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید