فرمانده کل سپاه پاسداران: قرارداد فازهای 15 و 16 بنا بر احساس تکلیف بسته شد

(پنج شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۶) ۱۶:۴۴

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بر اساس احساس تکلیف و رسالت انقلابی سپاه قرارداد اجرای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را منعقد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سرلشکر محمد علی (عزیز) جعفری روز پنجشنه در عسلویه در جمع خبرنگاران گفت: سپاه پاسداران که وظیفه دفاع از انقلاب و دستاوردها را دارد، پس از جنگ یکی از رسالتهای خود را کمک به سازندگی کشور دانست و بخش مهمی از توان مهندسی رزمی خود را در خدمت این امر مهم قرار داد.
وی گفت: با توجه به این که برخی شرکتهای خارجی به دنبال تحریمها می خواستند مشکلاتی را در بخش صنعت نفت و گاز کشور ایجاد کنند، سپاه احساس کرد که باید وارد این صحنه شود و نقص حضور این شرکت ها را جبران کند.
جعفری اظهار داشت: پس از طراحی و مطالعه اولیه ای که انجام شد، از تابستان امسال عملیات اجرایی ساخت این دو فاز پالایشگاهی در پارس جنوبی شروع شده، پیشرفتهای خوبی داشته و فعالیت های گسترده ای نیز در این مدت انجام شده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: مهم این است که بتوانیم دولت را در امر سازندگی و پیشرفت کشور کمک کنیم.
وی افزود: با توجه به این که سپاه بنا بر ضرورت حضور در جنگ، از تجهیزات و امکانات بالقوه خاصی برخوردار است، باید از این امکانات در دوران سازدنگی استفاده کند.
جعفری اظهار داشت: امروز که بیش از 18 سال از جنگ می گذرد سپاه پیشرفتهای خوبی در این زمینه داشته و در پروژه های مختلف سد سازی، تونل و انتقال آب و ساخت اتوبان خدمات زیادی از خود برجای گذاشته است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عین حال تاکید کرد: تلاش ما بر این است که حضور سپاه در صحنه های سازندگی از آمادگیهای نظامی سپاه نکاهد.
وی با بیان این که پیشرفتهای علمی سپاه در صحنه های مهندسی، مورد نیاز است، اظهار داشت: سد سازی، راه سازی و حفر تونل به تجربیات علمی سپاه در امور دفاعی نیز کمک می کند.
سرلشکر جعفری با تاکید بر این که سپاه از آمادگی بسیار خوبی در صحنه های دفاعی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که دشمنان در اطراف ایران اسلامی حضور نظامی دارند و مشکل خود را با انقلاب و توسعه انقلاب می دانند اما نمی توانند علیه ایران سلامی اقدامی کنند، آمادگی نیروهای مسلح بویژه نیروهای بسیج و سپاه است.
فرمانده سپاه افزود: این آمادگی ها نه تنها برای مبارزه و جانبازی و شهادت است بلکه امروز سپاه به فناوری و علم و تکنولوژی لازم نیز مجهز شده است که هیچ کدام از اینها را در دوران دفاع مقدس نداشت.
وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نیروهای فداکار و جانباز مردمی را داشت که حاضر بودند جان خود را در طبق اخلاص بگذارند.
جعفری اظهار داشت: با توجه به توسعه بسیار خوب صنعت دفاعی و خودکفایی کشور از نظر امکانات، دی آستانه سی امین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به مردم نوید خودکفایی، پیروزی و یک امنیت پایدار در مقابل هر گونه تهدید می دهیم که حاصل خون شهدا، استقامت و تلاش مردم و بویژه تحمل مردم در مشکلات اقتصادی و سختی ها است.
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سید محمد حجازی فرمانده نیروی مقاومت بسیج با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از فازهای شش تا هشت، 9 و 10، 15 و 16 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی بازدید کردند.
فرماندهان سپاه و بسیج همچنین بوسیله یک فروند بالگرد از سکوی SPQ1 در فاصله 105 کیلومتری ساحل عسلویه در خلیج فارس بازدید کردند.
سید عبدالجلیل رضوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های پارس جنوبی را به سرلشکر جعفری ارایه کرد.
در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 24 فاز پالایشگاهی و 30 طرح پتروشیمی استقرار خواهد یافت.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای فازهای 15 و 16 طرح توسعه پارس جنوبی را برعهده دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید