مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

پتروشیمی دماوند بزرگترین مجتمع در حال احداث در پارس جنوبی است

(دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷) ۱۰:۴۳

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی دماوند بزرگترین مجتمع در حال احداث در عسلویه است که قراردادهای آن منعقد شده و امید است عملیات اجرایی تولید برق و بخار آن در سال جاری آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه جلیل ابراهیم پور افزود: پتروشیمی دماوند سرویس های جانبی، آب، برق، بخار و گازهای صنعتی تمام 22 مجتمع مستقر در فاز دوم عسلویه را تامین خواهد کرد.
وی با بیان این که اجرای طرح سرویس های جانبی فاز دوم پتروشیمی در منطقه عسلویه به شرکت پتروشیمی دماوند واگذار شده است، تصریح کرد: این شرکت با مالکیت 100 درصدی شرکت ملی صنایع پتروشیمی پروژه ساخت سرویس های جانبی در فاز دوم را از سال 1385 آغاز کرده است و پیش بینی می شود این پروژه در سال 1388 به بهره برداری برسد.
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی دماوند به منظور تامین 70 هزار متر مکعب در ساعت آب خنک کننده، 32 متر مکعب در ساعت آب شیرین، 660 تن در ساعت بخار،  246 مگاوات برق، 156 تن در ساعت اکسیژن و 48 هزار نرمال متر مکعب در ساعت نیتروژن راه اندازی می شود.
ابراهیم پور با بیان این که پتروشیمی دماوند نیازهای جانبی مورد نیاز واحدهای فرآیندی مستقر در فاز دوم پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را تامین می کند، ادامه داد: خوراک این مجتمع 610 میلیون متر مکعب در سال گاز طبیعی است که از فازهای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی تامین می شود.
وی از جمله طرح های پتروشیمی در دست اجرا در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را متانول مرجان با مشارکت ونزوئلا، الفین پنجم، الفین دوازدهم، واحد استحصال اتان، پتروشیمی مهر و پتروشیمشی کاویان را برشمرد.
وی با اشاره به این که در فاز دو عسلویه 22 طرح پتروشیمی در دست اجراست، تصریح کرد: فعالیت مطالعاتی این 22 طرح انجام شده و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال جاری نسبت به انعقاد قراردادهای اجرایی آنها اقدام خواهد کرد.
طرح های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دو فاز اجرا می شود که مجتمع های پتروشیمی پارس، غدیر، زاگرس، نوری (برزویه)، آریاساسول، جم و مبین در فاز یک واقع شده اند.
پتروشیمی مبین به منظور ارائه سرویس های جانبی مانند برق، بخار، اکسیژن و ... به سایر مجتمع های پتروشیمی فاز یک طراحی شده است.
در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس 22 مجتمع پتروشیمی استقرار خواهد یافت و طرح یوتیلیتی دوم (مبین 2) نیز به منطور ارائه سرویس های جانبی به این مجتمع ها احداث خواهد شد.
در مجموع 28 فاز پالایشگاهی و 30 طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس استقرار خواهد یافت.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید