مدیر فرودگاه خلیج فارس خبر داد:

طبقه بندی فضای فرودگاه خلیج فارس از G به D ارتقا یافت

(یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷) ۱۳:۴۳

مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه از ارتقای فضای این فرودگاه از GOLF به DELTA خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه حمید توحیدی روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران توضیح داد: بر اساس قوانین سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) طبقه بندی فضا از نظر نوع ارایه سرویس مراقبت پرواز به چهار بخش آلفا، چارلی، دلتا و گلف تقسیم شده است.

 

وی افزود: فرودگاه هایی که دارای فضای گلف می باشند تنها اطلاعات پروازی از قبیل شرایط جوی، وضعیت باند و نوع دستگاه های ناوبری مورد استفاده در فرودگاه را به اطلاع خلبان می رسانند و خلبان با توجه به شرایط موجود و با مسئولیت خود اقدام به فرود و یا برخاستن از باند فرودگاه می کند.

توحیدی یادآور شد: فرودگاه بین المللی خلیج فارس تاکنون از فضای گلف برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه فرودگاه خلیج فارس در بین فرودگاه های کشور گفت: به دلیل تنوع ترافیک و افزایش ضریب ایمنی هوایی، فضای این فرودگاه به دلتا ارتقا یافته است و این فضا فضایی است که پروازهای IFR تحت کنترل قرار گرفته و جدایی بین آنها اعمال می شود.

به گفته مدیر فرودگاه خلیج فارس در این فضا ضمن دریافت اطلاعات فضای گلف، خلبان مجوزهای ورود، خزش و خروج از فرودگاه را از واحد برج مراقبت پرواز دریافت می کندکه این امر موجب افزایش ایمنی و تسریع در امر ورود و خروج و کاهش تاخیر پروازها می شود.

توحیدی ارتقای فضای فرودگاه خلیج فارس در سال نوآوری و شکوفایی را تحولی بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواند و گفت: برای انجام هرچه بهتر امور در فضای جدید فرودگاه، 18 نفر از کارشناسان مراقبت پرواز بمنظور گرفتن گواهینامه صلاحیت کاری ، دوره آموزش حین خدمت (OJT) مورد نیاز این حرفه را با موفقیت به اتمام رسانده اند.

در همین راستا مدیر فرودگاه خلیج فارس از مدیرعامل سازمان منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس، مدیرعامل ، معاون عملیات هوانوردی و مدیرکل مراقبت پرواز شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور بخاطر حمایتهای بی شائبه در ارتقای فضای فرودگاه تقدیر کرد.

در حال حاضر شرکت های مختلف هواپیمایی از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، ماهشهر، اهواز، رشت، کیش و بالعکس به فرودگاه بین المللی خلیج فارس عملیات جابجایی مسافرین را انجام می دهند‏.‏

فرودگاه خلیج فارس یکی از بزرگترین و مهمترین فرودگاه های بین المللی کشور به شمار می رود که عملیات اجرایی ساخت آن در زمینی به مساحت ‏700‏ هکتار در خردادماه سال ‏1382‏ توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شروع شد و در اسفندماه سال ‏1384‏ به بهره برداری رسید‏.‏

این فرودگاه که مالکیت آن را وزارت نفت برعهده دارد، مهمترین نقش را در دو سال گذشته برای انتقال مسافران و کارکنان پارس جنوبی به عسلویه ایفا نموده است.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید