با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

واحد یوتیلیتی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی راه اندازی شد

(چهارشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۸۷) ۱۷:۳۲

واحد یوتیلیتی (تامین آب، برق و بخار) فازهای 9 و 10 طرح توسعه پارس جنوبی روز چهارشنبه با حضور سیف الله جشن ساز مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه سید مرتضی امامی مدیر اجرایی این دو فاز گفت: یوتیلیتی فازهای 9 و 10 شامل 12 یونیت از جمله آبگیر دریا، آب شیرین کن، دیگهای بخار، سیستم تصفیه پساب، واحد نیتروژن، هوای ابزار دقیق و سیستم آتش نشانی است.
وی افزود: آب دریا توسط چهار پمپ به پالایشگاه فرستاده می شود و پس از ورود به واحد شیرین سازی نمک آن گرفته می شود، سپس به واحد بخار ارسال می شود و بخار واحدهای فرآیندی را تامین می کند.
امامی اظهار داشت: یوتیلیتی فازهای 9 و 10 پارس جنوبی شامل شش دیگ بخار است که هر یک از آنها ظرفیت تولید 160 تن در ساعت را دارند.
به گفته وی فازهای 9 و 10 در هر ساعت به حدود 550 تن بخار نیاز دارد که توسط چهار دیگ بخار تامین می شود و دو دیگ نیز بصورت آماده در کنار آنها تعبیه شده است تا هنگام بروز مشکل از آنها استفاده شود.
مدیر فازهای 9 و 10 گفت: آب شیرین کن یوتیلیتی این دو فاز شامل سه پکیج است که هر پکیج توانایی تولید 82 تن آب شیرین در ساعت را دارد.
فازهای 9 و 10 پارس جنوبی به منظور تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز طراحی شده اند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید