در ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به تصویب رسید:

برگزاری مسابقات قرآن کریم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ماه رمضان

(چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷) ۱۴:۲۴

ششمن جلسه شورای اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با محوریت برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه دکتر سید عبدالجلل مدیر عامل سازمان منطقه ویژه در این جلسه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: همانطور که در آیات و روایات آمده است رمضان پربرکت ترین ماه خداست جرا که مومنین مهمان سفره خداوند هستند.
وی با تاکید بر اجرای برنامه های جامع برای بزرگداشت این ماه عزیز گفت: باید با هماهنگی همه بخشها عطر قرآن را در فضا بپراکنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه افزود: اجرای مسابقات سراسری قرآن با امکان مشارکت مردم همه شهرها و روستاهای منطقه، کارکنان فازها، کارگران و سازمان منطقه ویژه در دو بخش آقایان و خانمها در دو زمینه قرائت و ترتیل موجب نشاط روحی می شود.
دکتر رضوی با اشاره به این که 24 شهریور ماه یکی از قاریان برجسته قرآن از کشور مصر به منطقه می آید اظهار داشت: با هماهنگی مدیران بخشهای مختلف منطقه، روحانیون، مسوولان محلی مرحله نهایی این مسابقات 22 و 23 شهریور برگزار خواهد شد و به 10 نفر از آقایان و 10 نفر از خانمها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
وی از همراهی شرکت نفت و گاز پارس و مجتمع های پتروشیمی و دیگر بخشهای فنی در این امر خیر ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: تهیه افطاری ساده برای روزه داران شرکت کننده در مسابقات در مراحل مختلف و اهدای جوایز در مرحله نیمه نهایی و نهایی با همراهی بخشهای مرتبط انجام می شود.
بخشدار عسلویه به نمایندگی از شورای اطلاع رسانی سازمان به عنوان مسوول مسابقات قرآن گفت: ثبت نام مسابقات در آموزش و پرورش عسلویه انجام می شود.
عبدالله نادری افزود: مسابقات نهایی خانمها در مصلای عسلویه و مسابقات آقایان در مسجد امیرالمومنین روستای بیدخون برگزار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تعامل مثبت و کم نظیر موجود بین مدیریت سازمان منطقه ویژه و مسوولان محلی خواستار تداوم و تقویت این شرایط شد.
در ادامه این نشست دکتر سید محسن بنی هاشمی دبیر شورای اطلاع رسانی منطقه نیز بر لزوم شناخت امکانات و نیازهای بخشها و واحدهای مختلف و برنامه ریزی دقیقتر برای آینده تاکید کرد.
وی گفت: با درک دقیق نیازها و شرایط موجود می توان به گونه ای مطلوبتر به آینده نگریست.
بنی هاشمی تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه را در صورت استمرار و نظم در برپایی نشست ها مفید و موثر دانست.
سید علیرضا علوی مدیر روابط عمومی سازمان منطقه ویژه نیز با اشاره به بستر سازی های صورت گرفته توسط این سازمان برای اطلاع رسانی بیشتر درباره تحولات منطقه و انعکاس مشکلات مردم منطقه گفت: نشریه نگین خلیج فارس به عنوان رسانه مکتوب سازمان سعی کرده با رعایت مصالح نظام به انعکاس اخبار عمرانی صنعتی و استانی پرداخته و برای مخاطبانش جذاب باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حیدری امام جماعت مجتمع پتروشیمی پارس نیز در این جلسه گفت: سازمان منطقه ویژه در سه سال اخیر توجه خاصی به امور دینی و مذهبی در سطح منطقه واستان داشته است.
وی با بیان این که این مسایل در کنار توجه به سایر امور ورزشی و عمرانی ارزنده است، از مدیر عامل سازمان خواست در کنار دعوت از علمای تهران و قم برای حصور در منطقه که در این مدت بارها و بارها بخوبی انجام شده است، امکان سفر مجتهدین برای بهره مندی مردم نیز فراهم آورد.
دکتر رضوی نیز این پیشنهاد را بسیار خوب دانست و از مسوولان مرتبط خواست برای این مساله و تشرف علما برنامه ریزی کنند.
سعید اسد پور رییس روابط عمومی پتروشیمی پازارگاد نیز پیشنهاد داد تقویم مناسبتهای فرهنگی در منطقه تدوین شود تا برای تمامی مراسم ها برنامه ریزی و کار کارشناسی صورت گیرد.
امیرحسین علیزده نماینده روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس نیز از برنامه های این مجموعه برای پاسداشت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای همکاری در سایر امور مشترک نیز آمادگی کامل در شرکت نفت و گاز پارس وجود دارد.
پخش فیلم در روستاهای منطقه نیز دیگر نکته ای بود که مورد تاکید مدیرعامل سازمان قرار گرفت.
برپایی نشست و دیدار با خانواده های ایتام و نیازمندان و صرف افطار با آنها از دیگر مصوبات این جلسه بود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید