مدیر فازهای شش تا هشت پارس جنوبی اعلام کرد:

آتش سوزی جزیی در فاز شش مهار شده است

(سه شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷) ۲۰:۳۰

مدیر فازهای شش تا هشت پارس جنوبی تاکید کرد: آتش سوزی کوچکی که در قسمتی از لوله ترین یک فاز شش پارس جنوبی بوقوع پیوسته بود سریعا مهار شده و پالایشگاه مجددا به حالت عادی فعالیت خود بازگشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه  محمد جواد شمس شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این آتش سوزی که صبح امروز (سه شنبه) در محل اتصال یکی از لوله های انتقال گاز فاز شش روی داده بود بسیار جزیی بوده و هیچگونه خسارتی در پی نداشته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت در هر دو ترین فاز شش و یکی از ترینهای فاز هفت در حال انجام است و پالایشگاه در حال تولید محصول است.
مدیر فازهای شش تا هشت بروز  این گونه اشکالات در پالایشگاهی که به تازگی راه اندازی شده است را طبیعی دانست و افزود: مهندسان و متخصصان پالایشگاه بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حاضر شده و به مهار آتش و تعمیر لوله پرداختند.
شمس اظهار داشت: سایر بخشهای فازهای شش، هفت و هشت در حال فعالیت هستند و پالایشگاه بدون هیچ مشکلی در مدار تولید قرار دارد.
فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی (پالایشگاه چهارم) هفته گذشته با حضور رییس جمهوری بصورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.
با بهره برداری کامل از این سه فاز روزانه 104 میلیون متر مکعب گاز ترش، 158 هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون و 600 هزار تن گاز مایع بوتان و پروپان تولید می شود.
30 حلقه چاه در عمق چهار هزار متری خلیج فارس از طریق سه سکوی دریایی و سه خط لوله 32 اینچی گاز فازهای شش تا هشت را تامین می کنند.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید