رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

برقراری پروازهای خارجی از عسلویه از ابتدای سال جدید میلادی

(پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۸۷) ۱۷:۳۴

معاون وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی کشوری ابراز امیدواری کرد از ابتدای سال جدید میلادی پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه خلبان حسین خانلری روز پنجشنبه پس از بازدید سرزده از فرودگاه بین المللی خلیج فارس در عسلویه گفت: این امکان برای فرودگاه خلیج فارس وجود دارد تا با توجه به پتانسیل موجود و اقدامات خوبی که در احداث رمپ و سطوح پروازی این فرودگاه صورت می گیرد، بتواند به این انتظار سازمان هواپیمایی کشوری لبیک گوید و در ابتدای سال جدید میلادی شاهد برقراری پروازهای خارجی از آن باشیم.
وی افزود: فرودگاه بین المللی خلیج فارس با انجام 13 پرواز در روز از فرودگاه های فعال کشور به شمار می رود و سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری پروازهای خارجی در این فرودگاه استقبال و از آن حمایت می کند.
معاون وزیر راه تاکید کرد: فرودگاه خلیج فارس باید بعنوان یک فرودگاه اصلی ترانزیت به کشورهای همسایه خلیج فارس، آسیای میانه و آسیای دور وصل شود.
وی ابراز امیدواری کرد بزودی با برقراری پروازهای خارجی شاهد رشد بیشتر این فرودگاه باشیم.
خانلری گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس های مسافرتی بند "الف" که مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را دارند باید تلاش خود را برای بازاریابی و مسافریابی بیشتر کنند تا شاهد حضور جدی شرکت های هواپیمایی در این منطقه باشیم.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در هفته آینده با مدیران شرکت حمل و نقل شرکت های هواپیمایی ماهان و آسمان جلسه ای برای برقراری پروازهای خارجی از فرودگاه خلیج فارس خواهیم داشت.
معاون وزیر راه گفت: از مردم بعنوان علت های اصلی افزایش فرکانس پرواز می خواهیم از امکانات و تجهیزات فرودگاه بین المللی خلیج فارس بخوبی استفاده کنند.
خانلری در پاسخ به سوالی در خصوص ایمنی هواپیماهای مسافربری ساخت داخل تاکید کرد: همه هواپیماهایی که در داخل کشور ما  توسط شرکتهای هواپیمایی ایرانی و خارجی پرواز می کنند از ایمنی 100 درصد برخوردارند.
وی افزود: رویکرد صنعت هوانوردی بر این است که از وسایل پرنده ساخت داخل کشور مانند هواپیمای ایران 140 استفاده شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در روزهای گذشته سه فروند از هواپیماهای ایران 140 با دستور وزیر راه به شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تحویل شد و با برنامه ریزی های انجام شده انشاءالله تا ماه در خطوط هوایی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.
به گفته خانلری این هواپیماها بیشتر می تواند برای فرودگاه هایی که به سطح دریاهای آزاد نزدیک باشند مورد استفاده قرار گیرند.
معاون وزیر راه افزود: با برنامه ریزهای انجام شده توسط هواپیماسازی اصفهان (هسا) در آینده نزدیک تعداد این هواپیماها افزایش می یابد.
وی ارزیابی خود از عملکرد فرودگاه بین المللی خلیج فارس را بسیار مثبت عنوان کرد و گفت: میانگین برقراری 95 پرواز در هفته برای این فرودگاه مناسب است که می تواند بیشتر از این هم باشد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری بازدید خود از فرودگاه خلیج فارس عسلویه را در راستای بررسی موقعیت فیزیکی فرودگاه، امکانات ساختمانی و امکانات فنی عنوان و تاکید کرد: خوشبختانه از تجهیزات و وسایل ناوبری بسیار مدرن در این فرودگاه استفاده می شود.
خانلری از حمید توحیدی مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس و سید عبدالجلیل رضوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بخاطر استفاده خوب و مطلوب از این فرودگاه و تلاش جهت توسعه آن تشکر کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید