با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

صادرات محصولات پلیمری پتروشیمی آریاساسول آغاز شد

(چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷) ۱۵:۱۵

صادرات محصولات پلیمری پتروشیمی آریاساسول با حضور عادل نژاد سلیم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه عباس شعری مقدم مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول روز چهارشنبه در مراسم آغاز این عملیات گفت: در نخستین محموله صادرات محصولات جامد پتروشیمی آریاساسول، سه هزار و 500 تن پلی اتیلن سبک این مجتمع به اروپا صادر می شود.
وی افزود: این محموله شامل 160 کانتینر و ارزش آن سه میلیون دلار است.
محصولات جامد پتروشیمی آریاساسول از اسکله شماره هفت بندر تخصصی صادرات محصولات پتروشیمی پارس به خارج از کشور صادر می شود.
طرح الفین نهم (پتروشیمی آریاساسول) بزرگترین واحد الفین گازی به شمار می رود که در زمینی به مساحت بیش از 78 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.
در راستای سیاست گذاری های اقتصادی برنامه سوم توسعه و با توجه به اعلام آمادگی شرکت ساسول آفریقای جنوبی در مشارکت و سرمایه گذاری پروژه الفین نهم، شرکت پلیمر آریا ساسول با مشارکت مساوی 50 درصدی شرکت آفریقایی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاسیس شد.
مجتمع پتروشیمی آریاساسول با هدف تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن، 300 هزار تن پلی اتیلن سبک و 300 هزار تن پلی اتیلین متوسط و سنگین احداث شده است.
سالانه یک میلیون و 267 هزار تن اتان مورد نیاز این طرح از مجتمع پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تامین می شود.
برای ساخت پلیمر آریاساسول یک میلیارد و 350 میلیون یورو توسط ایران و آفریقای جنوبی بصورت مساوی سرمایه گذاری شده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید