همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب:

مرکز هدایت اورژانس صنعت نفت در جم به بهره برداری رسید

(دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷) ۱۸:۴۲

همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر سه طرح درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در شهرستان جم مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه  مرکز هدایت اورژانس شهرک شهید تندگویان شهرستان جم با چهار آمبولانس عصر امروز با حضور دکتر محمدجواد کیان مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کشور به بهره برداری رسید.
همچنین بخش بستری 20 تخته بیمارستان توحید جم و اتاق عمل ارتوپدی این بیمارستان نیز بصورت رسمی افتتاح شدند.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در حاشیه بهره برداری از این طرح ها گفت: این سه طرح با مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و در مدت زمانی کمتر از 45 روز آماده بهره برداری شده اند.
دکتر مهرداد حسین زاده بخش بستری 20 تخته بیمارستان توحید جم را از مجهزترین بخش های بستری موجود در سطح کشور دانست و افزود: 80 درصد اتاق های این بخش، یک تخته بوده و علاوه بر استفاده از مجهزترین وسایل درمانی، تمام امکانات رفاهی نیز برای بیماران بستری در نظر گرفته شده است .
وی افزود: این بخش دارای سرویس هایی از جمله اینترنت وایرلس و امکان استفاده از کامپیوتر برای هر بیمار، شبکه کابلی و ماهواره ای برای پخش فیلم، مجهز بودن تمامی اتاق ها به تلویزیون LCD و یخچال و کاناپه همراه بیمار و سیستم تهویه هوای اسپیلت است.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر گفت: در بخش ساختمانی نیز علاوه بر استفاده از مرغوبترین نوع کف پوش آنتی باکتریال بیمارستانی،  برای تمامی تخت ها سیستم گازهای طبی و ساکشن مرکزی و سیستم احضار پرستار تعبیه شده است.
حسین زاده اظهار داشت: با راه اندازی اتاق عمل ارتوپدی بیمارستان توحید جم، بخش عمده ای از اعزام های پزشکی به شهرهای بوشهر و شیراز کاهش می یابد.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر افزود: با راه اندازی مرکز هدایت اورژانس شهرک شهید تندگویان با ظرفیت چهار آمبولانس، این مرکز علاوه بر ایجاد پوشش امداد آمبولانسی برای بیمارستان توحید و درمانگاه های مستقر در شهرک  های مسکونی، در مواقع حوادث و سوانح نیز یاری رسان پالایشگاه ها و مراکز صنعتی در سطح منطقه است.
حسین زاده گفت: با برنامه ریزی انجام شده حداکثر تا پایان سال با جذب حداقل شش کارشناس پرستاری، این مرکز نقش اورژانس 115 را نیز برای شهرک های مسکونی موجود در منطقه بر عهده خواهد داشت که اولین تجربه در نوع خود در بهداشت و درمان صنعت نفت است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید