صبح امروز و با حضور معاون اول رئیس جمهور:

بزگترین کارخانه تولید سیمان کشور افتتاح شد

(دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸) ۱۵:۳۵

بزرگترین واحد تولید سیمان کشور روز دوشنبه با حضور پرویز داوودی معاون اول رییس جمهوری و علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن در شهرستان کنگان استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه کارخانه سیمان  کنگان با ظرفیت تولید روزانه شش هزار تن کلینکر و سرمایه‌گذاری دو هزار و 200 میلیارد ریال، اشتغال مستقیم 450 نفر در زمینی به مساحت 63 هکتار در 14کیلومتری کنگان احداث شده است.
 از مجموع سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این کارخانه 50 میلیون یورو تسهیلات ارزی است .
مدیر تولید کارخانه سیمان کنگان گفت:  بیش از 70درصد تجهیزات این کارخانه در داخل کشور ساخته شده است و از ویژیگی های مهم کارخانه سیمان کنگان نزدیکی ذخایر مواد اولیه و اسکله صادرات مواد معدنی به این کارخانه است .
محمود بهزادی افزود: در این کارخانه بزرگترین آسیای مواد خام غلطکی در خاورمیانه با ظرفیت 520تن در ساعت مورد استفاده قرار گرفته است.
وی یادآور شد: شرکت آذرخاک در بخش پخت، شرکت ماشین سازی اراک در بخش های آُسیای مواد خام و سیمان شرکت آلمانی polyfiuf ساخت خط تولید این کارخانه را برعهده داشتند.
سید عبدالجلیل رضوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ابوطالب شفقت استاندار بوشهر، عباس تبرکی فرماندار کنگان، عسکر جلالیان نماینده مردم کنگان، دیر و جم و جمعی از مدیران استان بوشهر در آیین افتتاح این کارخانه حضور داشتند.
شهرستان کنگان با 95 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید