برای نخستین بار انجام شد:

بارگیری همزمان میعانات گازی توسط دو نفتکش در پارس جنوبی

(چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۸۸) ۱۵:۱۷

برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بارگیری میعانات گازی توسط دو نفتکش غول پیکر بصورت همزمان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه به نقل از  روابط عمومی ترمینال پارس جنوبی شرکت پایانه های نفتی ایران با توجه به شرایط نامناسب جوی در چند روز گذشته در عسلویه و ترافیک نفتکش ها، بمنظور جلوگیری از تاخیر در صادرات میعانات گازی پارس جنوبی و پالایشگاه پارسیان با تلاش متخصصان این شرکت، همزمان دو نفتکش به دو گوی شناور عسلویه بسته شد.
نفتکش پهلو داده شده به گوی شناور شماره یک توسط یدک کش ملکی پایانه ( 15 شعبان) و نفتکش پهلو داده شده به گوی شناور شماره دو توسط قایق ملکی شاد مهار شد.
برپایه این گزارش این عملیات مهم بعد از حصول اطمینان و آموزش خدمه قایق ها و بررسی مانور آنها هنگام عملیات و همچنین اطمینان از توانایی قایق ها در نگهداری نفتکش در حال بارگیری و با در نظر گرفتن شرایط جوی صورت گرفت.
پرویز شهریاری رییس ترمینال پارس جنوبی شرکت پایانه های نفتی ایران، آزمایش عملی و بررسی توانایی های پرسنل این پایانه، صرفه جویی در اجاره یدک کش، استفاده بهینه از منابع موجود (شناورها و نیروی انسانی)، پیشگیری از خسارات ناشی از دموراژ کشتی ها (خسارات مالی)، جلوگیری از تاخیر در صادرات میعانات گازی و نشان دادن توانایی بالای  شرکت پایانه های نفتی را از مهمترین دستاوردهای این عملیات برشمرد.
وی تصریح کرد: در آینده نزدیک با بهره برداری از میترینگ دوم (دستگاه های اندازه گیری حجم میعانات گازی صادراتی) ترمینال پارس جنوبی، بارگیری همزمان نفتکش ها بصورت معمول درخواهد آمد.
ترمینال پارس جنوبی شرکت پایانه های نفتی ایران صادرات میعانات گازی تولید شده در پالایشگاه های پارس جنوبی و پالایشگاه پارسیان را بر عهده دارد.
میعانات گازی از طریق دو گوی شناور در ساحل دریا به نفتکش ها ارسال و به خارج از کشور صادر می شود.
صادرات میعانات گازی پارس جنوبی از عسلویه از اردیبهشت سال ‏1381‏ با بارگیری یک فروند کشتی با نام "میناب ‏1‏" آغاز شد‏.‏
میعانات گازی مایعی زردرنگ مایل به سبز کمرنگ با بوی تند شبیه به بنزین است‏.‏
این میعانات توسط دو لوله ‏30‏ اینچی از مخازن فازهای پالایشگاهی به ‏گوی ‏های شناور در ساحل خلیج فارس ارسال و از آنجا به نفتکش ها منتقل می شود.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید