با حکم سیف الله جشن ساز:

موسی سوری مدیر عامل منطقه ویژه انرژی پارس شد

(یکشنبه ۷ تیر ۱۳۸۸) ۱۱:۰۶

موسی سوری با حکم سیف الله جشن ساز مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه در حکم جشن ساز خطاب به سوری آمده است: با عنایت به مراتب تعهد و سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب می شوید.
در همین راستا تمامی مسئولیت های مربوط به منطقه پارس شمالی نیز به عهده جنابعالی خواهد بود.
ساماندهی ساختارهای اجرایی، پیگیری جدی تمامی ارکان مرتبط با وظایف تبیین شده در اجرای زیر ساخت های توسعه مناطق مذکور، توجه به راهبردها و دیدگاه های تخصصی سایر شرکت های فعال در این حوزه ها از جمله وظایف مهم جنابعالی است.
امید است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
معاون وزیر نفت در این حکم همچنین آورده است: ضمنا بدین وسیله از زحمات و تلاش های جناب آقای سید عبدالجلیل رضوی در دوران مسئولیت ایشان در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قدردانی می کنم.

کارنامه 4 ساله سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
رشد قابل ملاحظه سرمایه گذاری، اجرای طرح های زیربنایی در پارس جنوبی
سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که وظیفه ارائه زیرساخت ها برای سرعت بخشیدن به روند توسعه پارس جنوبی را بر عهده  دارد.
به گزارش نفت نیوزبه نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در چهار سال گذشته توسعه زیرساخت ها درمنطقه ویژه رشد بسیار زیادی داشته است.
بنا به آمارهای منتشره ،از سال 1384 تا 1387 جمعا حدود 2000 میلیارد تومان در سه حوزه طرح ها و امور زیربنایی ، خدمات و کمک های عام المنفعه و جذب سرمایه بخش خصوصی هزینه شده است.
توسعه و تکمیل فرودگاه بین المللی خلیج فارس، احداث بندرگاه و پایانه های بار و مسافر، ساخت ترمینال، ایجاد بازارچه 200 واحدی، ایجاد زیرساختهای مخابراتی، توسعه و تجهیز مراکز آتش نشانی و امدادی، ایجاد مجموعه های درمانی ، ساخت تاسیسات قابل ملاحظه ورزشی برای زیست سالمتر ساکنان منطقه و راه اندازی باشگاه بزرگ ورزشی پارس ، فنس کشی سایت منطقه ویژه ،ایجاد ایستگاههای پایش آلودگی هوا و راه اندازی مدیریت پژوهش و فناوری از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت دکتر رضوی در امور زیربنایی است.
 دراین مدت 877 میلیارد تومان در این امور هزینه صورت گرفته که 2 برابر دوره های قبل است.
این گزارش حاکی است در این مدت روند کمک به مناطق محروم استان و سایر مناطق حوزه نفوذ نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته است.در این زمینه نیز در این مدت بیش از 162 میلیارد تومان سرمایه گذاراری صورت گرفته است. ایجاد سالن های ورزشی در روستاها ،کمک به نهادها و سازمانهای فرهنگی در منطقه ، کمک به ترویج امور دینی و برپایی مسابقات قرآنی ،توسعه امکانات درمانی در سطح منطقه ، مبارزه با فراگیر شدن بیماری مالاریا در منطقه و کاهش قابل توجه این یبماری در مناطق بومی ،ایجاد راهها ی ارتباطی در شهرها و روستاهای استان و منطق عسلویه، نخل تقی و بیدخون ، برقرسانی وآبرسانی به شهرها و روستاهای همجوار و کمک به نهادهای آموزشی و دانشگاهی استان از جمله اقدامات صورت گرفته است.
در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در 4 سال اخیر با تلاش ها و برنامه ریزی های فراوان ،912 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است. این رقم در 4 سال پیشتر از این دوره 160 میلیارد تومان بوده است.
در حوزه فرهنگی نیز در این مدت اقداماتی نظیر راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی منطقه ، انتشار منظم هفته نامه اقتصادی اجتماعی در منطقه، برگزاری 3 دوره نمایشگاه کتاب ، برگزاری 3 دوره جشنواره فرهنگی ورزشی نگین خلیج فارس ، تهیه کتاب جامع معرفی منطقه ویژه و در کل اجرای 80مراسم فرهنگی ،ارتباطی و معنوی اشاره کرد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید