به همت پرسنل آتش نشانی و در نیمه شب گذشته صورت گرفت:

تجلی همدلی در فرونشاندن آتش پتروشیمی پارس در عسلویه

(جمعه ۲۳ اَمرداد ۱۳۸۸) ۱۵:۳۵

آتش سوزی که شب گذشته در پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) بوقوع پیوسته بود بدون هیچگونه خسارات جانی بطور کامل مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه ساعت یک و 22 دقیقه نیمه شب گذشته در پی پاره شدن قسمتی از یکی از لوله های گاز در مجتمع پتروشیمی پارس و نشر گاز، آتش سوزی بوقوع پیوست که خوشبختانه پس از سه ساعت تلاش بی وقفه، همدلی، همکاری و از خود گذشتگی پرسنل آتش نشانی مجتمع و دیگر مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاهی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بدون هیچگونه خسارت جانی بطور کامل خاموش شد.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی پارس روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به محتمل بودن حوادث اینچنینی در واحدهای گازی گفت: خوشبختانه پیش بینی های لازم جهت جلوگیری و آمادگی کامل برای رفع حوادث احتمالی در مجتمع ها وجود دارد.
مهندس محمدحسین ظریف کار فرد در توصیف آتش سوزی و نحوه اطفای آن گفت: باوجودی که آتش سوزی در ساعت یک و 22 دقیقه بامداد بوقوع پیوست، نیروهای آتش نشان با مدیریت قوی و هوشمند برای خاموش کردن آتش متمرکز شدند و پس از سه ساعت تلاش بی وقفه در ساعت چهار و 15 دقیقه آتش را بخوبی مهار کردند.
مدیرعامل پتروشیمی پارس تاکید کرد: خوشبختانه این حادثه کوچکترین تلفات جانی در پی نداشته و تمامی پرسنل مجتمع و آتش نشانی در سلامت کامل به سر می برند.
ظریف کار فرد با بیان این که در حال حاضر تولید در پتروشیمی پارس متوقف شده افزود: بلافاصله پس از مهار آتش جلسه بازسازی محل آسیب دیده در مجتمع برگزار شده و تصمیم لازم برای شروع به کار هرچه زودتر واحد گرفته شده است.
وی با تاکید بر این که این حادثه کمتر از 25 درصد تولید را در پتروشیمی پارس تحت تاثیر قرار خواهد داد، تصریح کرد: واحد استحصال اتان طی روزهای آینده با 75 درصد ظرفیت در سرویس قرار خواهد گرفت و در اسرع وقت با رفع اشکال از منطقه آسیب دیده به ظرفیت اسمی خواهد رسید.
مدیرعامل پتروشیمی پارس از تمامی کسانی که در مهار این آتش سوزی شرکت کرده بودند بخصوص پرسنل زحمت کش آتش نشانی تمامی ایستگاه های مستقر در پارس جنوبی و مدیریت مجتمع ها قدردانی کرد.
در واحد استحصال اتان مجتمع پتروشیمی پارس سالانه 980 هزار تن پروپان و 570 هزار تن بوتان تولید و به صورت گاز مایع با سود دهی بالا به خارج از کشور صادر می شود.
در این واحد همچنین سالانه یک میلیون و 590 هزار تن اتان و  86 هزار تن گسولین تولید می شود که به عنوان خوراک واحدهای پتروشیمی آریاساسول و پتروشیمی جم مورد استفاده قرار می گیرد.
سالانه 16 میلیون و 68 هزار تن گاز سبک (متان) نیز در واحد استحصال اتان پتروشیمی پارس تولید و به شبکه گاز سراسری گاز کشور ارسال می شود.
مجتمع پتروشیمی پارس مشتمل بر واحد های استحصال اتان، اتیل بنزن، استایرن منومر و 50 درصد واحد پتروشیمی آریاساسول است.
پتروشیمی پارس نخستین واحد فرآیندی پتروشیمی است که در سال 1384 در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به بهره برداری رسید.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید