با حضور بخشدار عسلویه و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه صورت گرفت:

بررسی مشکلات بخش عسلویه

(جمعه ۳۰ اَمرداد ۱۳۸۸) ۱۱:۲۱

مشکلات بخش عسلویه در دیدار بخشدار و روسای شوراهای شهر و روستای این بخش با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه عبدالله نادری بخشدار عسلویه با اشاره به کمکهای وزارت نفت به منطقه عسلویه در گذشته اظهار داشت: تهیه طرح هادی تمامی روستاهای این بخش و اجرای بیشتر آنها از محل اعتبارات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفته است.

وی با اشاره به احداث چندین پارک روستایی، فضای آموزشی، کتابخانه و تسطیح و فنس کشی زمین های ورزشی افزود: در حال حاضر نیز توزیع آب بهداشتی در روستاها به همت منطقه ویژه انجام می شود.

بخشدار عسلویه در عین حال "کم آبی" را بزرگترین مشکل منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد این مشکل هرچه زودتر از طریق طرح محرم حل شود.

نادری تصریح کرد: خوشبختانه 19 روستای بخش عسلویه از خط انتقال آب و شبکه توزیع مناسب برخوردارند.

وی با اشاره به این که سه هزار دانش آموز بخش عسلویه بخاطر نبود مدارس راهنمایی و دبیرستان در تمامی روستاها در طرح "روستا محوری" قرار دارند، خواستار تامین هزینه سرویس رفت و آمد دانش آموزان و معلمان به مدارس شد.

بخشدار عسلویه با بیان این که 130 معلم زن و مرد مجرد که 80 درصد آنها غیر بومی هستند به آموزش دانش آموزان منطقه عسلویه می پردازند، اسکان آنها را یکی دیگر از مشکلات در آستانه بازگشایی مدارس عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با تاکید بر این که نباید تصور این باشد که وزارت نفت باید بجای تمامی نهادها و سازمان ها مشکلات را به تنهایی حل کند، اظهار داشت: برای محرومیت زدایی و توسعه متوازن و همه جانبه منطقه عسلویه و بخشهای تحت نفوذ پارس جنوبی و پارس شمالی باید تمامی سازمانها و نهادهای ذینفع و کلیدی با همدلی و تعامل مشارکت فعال داشته باشند.

موسی سوری افزود: صنعت نفت، استان بوشهر، بخشهایی از دستگاه های دولتی و مردم باید دست به دست هم دهند تا مشکلات به ترتیب اولویت در یک برنامه زمانبندی معقول حل شوند.

وی تنظیم توقعات و خواسته ها متناسب با امکانات و منابع موجود را بسیار مهم خواند و با اشاره به بحران اقتصادی جهانی گفت: با توجه به کاهش شدید قیمت نفت در سال گذشته تمامی سازمانهای دولتی از جمله سازمان منطقه ویژه با کاهش شدید بودجه مواجه شده اند.

وی تاکید کرد: باید بیشتر چشم خود را به روی واقعیت ها، برخی محدودیت های منابع مالی کشور و مشکلات باز کنیم و در عین حال با اولویت بندی، صرفه جویی و استفاده از خرد جمعی بحران مالی را مدیریت کنیم.

بخش عسلویه محل اجرای پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی پارس جنوبی ، با 30 هزار نفر جمعیت از دو شهر و 21 روستا تشکیل شده و در جنوب استان بوشهر واقع شده است.

در این جسله همچنین تعدادی از روسای شوراهای شهر و روستای بخش عسلویه نیز به طرح مشکلات روستاهای خود پرداختند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید