به همت بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر:

کلاس آموزشی تازه های CPR پایه ای در پارس جنوبی برگزار شد

(شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸) ۱۴:۳۷

کلاس آموزشی تازه های CPR پایه ای (عملیات احیای قلبی ریوی) برای پزشکان و پرستاران درمانگاه های مجتمع های پتروشیمی پارس جنوبی به همت بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در مرکز سلامت پتروشیمی پازارگاد برگزار شد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه به نقل از روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر این کلاس آموزشی توسط "رسول آریانا یکتا" مسوول آموزش بهداشت و دبیر ستاد بحران و مدرس هلال احمر، به مدت پنج روز برگزار شد.
CPR) Cardio Pulmonary Resuscitation) یکی از مباحث و دروس فوریت های پزشکی و به معنای عملیات احیای قلبی ریوی است.
CPR بر روی مصدومینی که دچار ایست قلبی یا تنفسی شده اند بصورت تنفس مصنوعی و ماساژ خارجی قلب انجام می شود تا مغز و قلب و سایر اندام های تحتانی بیمار زنده بماند و اقدامات تخصصی در مرکز درمانی موثر واقع شوند.
برپایه این گزارش در این دوره آخرین و جدیدترین توصیه های انجمن قلب آمریکا در زمینه احیاء قلبی ریوی ارایه و تمرینات لازم بصورت عملی بر روی مانکن آموزشی (مولاژ) های پیشرفته اجرا شد.
هدف از برگزاری این دوره آشنایی اعضای تیم مراقبت درمانی با آخرین تغییرات اعمال شده توسط انجمن قلب آمریکا ( AHA) در زمینه عملیات احیای قلبی ریوی عنوان شده است.
تاریخچه CPR، رده بندی سنی در CPR، عملیات CPR (ارایه ماساژ قلبی بدون تنفس مصنوعی )، تفاوت آموزش CPR در افراد غیر حرفه ای و اعضای تیم مراقبتی، سیکل های جدید CPR در هر رده سنی، CPR توسط یک امدادگر ـ دو امدادگر، راه های هوایی پیشرفته، پروتکل جدید طریقه استفاده از فیبریلاتور، عوارض CPR ، تکنولوژی جدید و ابداعات و نورآوری ها در CPR از جمله سرفصل های مطالبی بود که در این کلاس تدریس شد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید