در روز ایمنی و آتش نشانی عنوان شد:

هفت میلیون و 800 هزار نفر ساعت کارکرد بدون حادثه در پالایشگاه فجر جم

(سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸) ۱۸:۰۵

شرکت پالایش گاز فجر جم تا کنون 7 میلیون و 800 هزار نفر ساعت کار کرد بدون حادثه را پشت سر گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه به نقل از  روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم رییس اداره ایمنی و آتش نشانی این پالایشگاه با اعلام این خبر تاکید کرد: پرسنل ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه فجر جم همواره در آمادگی کامل برای مقابله با خطرات به سر می برند و تا کنون عملکرد بسیار خوبی در این حوزه از خود نشان داده اند.
مهندس محمدرضا دهقان منشادی پیشگیری از حوادث بسیار مهم خواند و افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سعی شده است خطرات ایمنی و بروز حوادث در بخشهای مختلف پالایشگاه در حداقل آمار ممکن باشد.
وی اظهار داشت: با آمادگی کامل پرسنل ایمنی این پالایشگاه در شش ماهه نخست امسال 102 سورتی پرواز در فرودگاه توحید جم انجام شده است.
دهقان منشادی افزود : در حال حاضر55 نفر پرسنل رسمی و 75 نفر پرسنل غیر رسمی در اداره HSE شرکت پالایش گاز فجر جم آماده خدمت در ابعاد مختلف این حوزه هستند .
وی با اشاره به آموزش نیروی انسانی در بخش ایمنی برای مقابله با حوادث احتمالی تصریح کرد : اداره ایمنی وآتش نشانی شرکت تا کنون دو هزار و 15 نفر ساعت دوره آموزشی متعدد در شش ماه گذشته برای پرسنل خود برگزار کرده است .
رییس اداره ایمنی و آتش نشانی پالایشگاه فجر جم تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی پالایشگاه در شرایط عادی و اضطراری با تجهیزات کافی از آمادگی کامل برای حضور در حوادث برخوردارند.
دهقان منشادی ایجاد فرهنگ مناسب جهت انجام فعالیت های ایمن در سطح پالایشگاه را از مهم ترین برنامه های اداره ایمنی و آتش نشانی دانست و گفت: تمام نیروهای شاغل در پالایشگاه باید به شکل خود جوش به این سمت پیش بروند.
وی هفتم مهر ماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی را یادآور رشادت های کارکنان وزارت نفت در پتروشیمی آبادان دانست و اظهار داشت : در آن روز برخی از آتش نشانان در هنگام اطفای حریقی که در جنگ تحمیلی در پتروشیمی آبادان حادث شده بود به شهادت رسیدند .
به گفته دهقان منشادی اداره ایمنی وآتش نشانی پالایشگاه فجر جم با هشت خودرو اطفای حریق فوماتیک همواره در حالت آماده باش بسر می برند وبزودی پنج خودرو جدید نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد .
پالایشگاه فجر جم دومین پالایشگاه گازی کشور به شمار می رود که حدود 25 درصد گاز کشور را تامین می کند.
این پالایشگاه در شهرستان جم از توابع استان بوشهر واقع شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید